استاندار یزد: شوراهای اسلامی کانون‌ تبلور مشارکت عمومی در مدیریت شهری و روستایی است

یزد- ایرنا - استاندار یزد در پیامی به مناسبت روز ملی شوراهای اسلامی (نهم اردیبهشت ماه) یادآور شد: یکی از مهم ترین کانون های تبلور مشارکت عمومی در عرصه مدیریت شهری و روستایی، شوراهای اسلامی هستند که بستر این مشارکت را فراهم آورده اند.

به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، در بخشی از پیام مهران فاطمی آمده: مردم با انتخاب نمایندگانی در این شوراها، عملا وکلای خویش را برای کمک به تسریع در روند رشد و پیشرفت این مرز و بوم تعیین نموده و تاثیرگذاری و نقش آفرینی خویش را در عرصه های مدیریت شهری و روستائی به منصه ظهور می رسانند.
در ادامه این پیام آمده است: شوراهای اسلامی شهر و روستا، همواره یکی از کلیدی ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی جامعه است و هر چه اعضای این شوراها با قانونمندی، تخصص، وقت گذاری و سخت‌ کوشی و پرهیز از تعصبات محله ای با دلسوزی به ایفای نقش خویش بپردازند به وظیفه نمایندگی خویش به درستی عمل کرده اند.

فاطمی در این پیام افزوده: شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان دارالعباده و دارالعلم یزد همواره از شوراهای موفق، متین و مردم مدار بوده و خدمات موثری را در تسهیل روند آبادانی این سامان ارائه کرده اند که حقیقتا شایسته قدردانی و تکریم است.
استاندار یزد با گرامیداشت فرا رسیدن روز ملی شوراهای اسلامی، این مناسبت ارزشمند را به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران و دهیاران بر آمده از این شوراها تبریک گفت.

در استان یزد ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که از این تعداد اعضای ۲۳ مورد پنج نفری و تعداد اعضای ۳۷۴ شورای روستایی هم ‌سه نفری است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

استاندار یزد: یادواره شهدا با رویکرد هر مدرسه یک یادواره برگزار شود

استاندار یزد با تاکید بر توریج فرهنگ ایثار و شهادت در استان گفت: برگزاری یادواره های شهدا با رویکرد «هر مدرسه، یک یادواره» اقدام ارزشمندی است و حمایت های لازم در این راستا صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز شنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان دفاع مقدس را گنج بی پایانی برای کشور دانست و اظهار کرد: باید اقدامات و فعالیت های ویژه و شاخصی در حوزه دفاع مقدس و تکریم شهدا صورت گیرد.  

 استاندار یزد همچنین با تاکید بر نگاه ویژه استان به حوزه فرهنگی با استفاده از منابع حاصل از یک درصد فروش معادن، اظهارداشت: از این محل اعتبارات قابل توجهی برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته می شود.
 
 فاطمی مشارکت جامعه دانش آموزی و دانشجویی استان در اجرای برنامه های ویژه یادواره های شهدا را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: با توجه به تاثیر سرگذشت پژوهی شهدا در روحیه دانش آموزان و دانشجویان و با توجه به سابقه دانشگاه آزاد اسلامی یزد در تکریم شهدا، طرح در دانشگاه آزاد اجرا و به سایر دانشگاه ها نیز تسری یابد.
 
 فاطمی یادآور شد: بر این اساس می توان نمره های تشویقی برای دانشجویانی که در این راستا اقدام می کنند لحاظ شود و در پایان سال، در قالب رویدادی از پژوهش های برتر تجلیل شود.
 
وی بر تدوین برنامه ای هدفمند برای دیدار مدیران و بدنه اداری با خانواده های معظم شهدا و جانبازان و رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد و توجه ویژه به موزه های شهدا را خواستار شد.

استان یزد حدود چهار هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha