۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85074815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد اسلامی: پاسخ به جنایات مسجدالاقصی، قطعی است

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷
کد خبر: 85074815
جهاد اسلامی: پاسخ به جنایات مسجدالاقصی، قطعی است

تهران – ایرنا – عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: فریادهای زنان و بازداشت جوانان و سالخوردگان فلسطینی در مسجدالاقصی را همه دنیا دید و پاسخ به این جنایت های وحشیانه، قطعی است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شیخ نافذ عزام روز چهارشنبه در واکنش به یورش نظامیان صهیونیست به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان فلسطینی در مسجد الاقصی، افزود: به رژیم اشغالگر نسبت به افزایش جنایت ها هشدار می دهیم زیرا ملت و مقاومت فلسطین در برابر این جنایت ها و تجاوزها سکوت نمی کنند.

وی اضافه کرد: ملت ما بر مقاومت و درگیری اتفاق نظر دارد و در نبردهای گذشته مانند نبرد «شمشیر قدس» و «اتحاد میدان ها» این را به اثبات رسانده است.

عزام گفت: هرچه این دشمن خون ما را بریزد و تجاوز به مقدسات را افزایش دهد، از سوی ما حماسه ها و فداکاری های بیشتری خواهد دید؛ مانند آنچه شهدایی همچون ضیاء حمارشه، خیری علقم، عدی التمیمی، رعد خازم و صدها نمونه درخشان دیگر در تاریخ جهاد فلسطین انجام دادند.

وی بیان کرد: تهدیدهای اشغالگران، مقاومت را نمی ترساند و از اهداف خود منصرف نمی کند.

به گزارش ایرنا،‌ نظامیان صهیونیستی بامداد چهارشنبه به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، نظامیان رژیم صهیونیستی با شکستن شیشه‌های مسجد القبلی، اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرده و در ادامه،‌ به معتکفان در مسجد حمله کردند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که به دنبال حمله نظامیان صهیونیست به مسجد القبلی، شماری از فلسطینیان زخمی شدند ولی نظامیان رژیم صهیونیستی اجازه حضور کادر پزشکی داخل مسجد الاقصی را ندادند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد ده‌ها فلسطینی را داخل مسجد القبلی در مسجد الاقصی بازداشت کرده است.

منابع فلسطینی نیز گزارش دادند بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شده‌اند.

در پاسخ به این حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، گروه های مقاومت فلسطین طی شب گذشته و صبح امروز دستکم سه بار شهرک های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه را با موشک هدف قرار دادند و به دنبال آن آژیر خطر به صدا درآمد.

گروه تندرو صهیونیستی موسوم به «بازگشت به کوه هیکل» برای یورش شهرک‌نشینان و خانواده‌هایشان به مسجد الاقصی و قربانی کردن حیوانات در این مکان مقدس برای امروز چهارشنبه به بهانه عید «پسح» یهودی فراخوان داده بود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز در بیانیه‌ای در خصوص طرح شهرک نشینان برای ذبح قربانی در داخل مسجدالاقصی به بهانه عید یهودی پسح و هرگونه حماقت و تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی به شدت هشدار داد.

پیش از این، گروه مقاومت عرین الاسود در کرانه باختری نیز در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و خطاب به اشغالگران گفت: اینها (شهرک نشینان صهیونیست) هرگونه حماقتی که در مسجد الاقصی انجام دهند، بهای سنگینی برای شما به همراه خواهد داشت که اصلا فکر آن را هم نمی‌کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha