روند ابتلا به کرونا در خراسان رضوی متغیر و بی ثبات است

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک روند ابتلا به کرونا در خراسان رضوی متغیر و بی ثبات است به گونه ای که در برخی از روزها کاهشی و در برخی روزها افزایشی است.

دکتر سیدجواد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین آمار کرونا در تاریخ ۱۳ فروردین ماه امسال ۷۰ بیمار جدید مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شده اند و مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های استان به ۱۹۷ بیمار رسید.

وی ادامه داد: این درحالی است که در تاریخ ۹ فروردین ماه امسال ۹۱ بیمار جدید در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شدند که مجموع بیماران مبتلا به کرونا در این روز به ۲۶۶ بیمار رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و کاهش خطرات ناشی از ابتلا به این بیماری، استفاده مستمر از ماسک، دریافت دز یادآور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مورد تاکید است.

حسینی افزود: هم اینک ۹ درصد آزمایشهای بیماران سرپایی مشکوک یا مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی و ۱۱ درصد آزمایش‌های کرونا در بیماران بستری شده در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت اعلام می شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۹۲ هزار و ۹۶۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۵۱ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۹۳ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۴۱۹ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۶۳ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۱۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۴۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۳۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha