شمار بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی روند افزایشی دارد

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته بیش از هفت درصد افزایش یافت.

دکتر محمد پهلوان کاشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ادامه روند افزایش ابتلا به کرونا، شمار بستری شدگان مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی طی این مدت از ۲۱۸ مورد در بیست و هشتم اسفند ماه سال گذشته به ۲۳۴ مورد در هشتم فروردین ماه امسال رسیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۷۳ نفر در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: هم اینک ۴۶ بیمار بد حال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های استان خراسان رضوی بستری هستند که ۳۸ بیمار در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه تحت درمان قرار دارند.

پهلوان افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان رضوی شناسایی و بستری شدند و در این بازه زمانی یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت و گزارش شده است .

وی گفت: با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و دریافت دز واکسن یادآور کرونا مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۷۸ هزار و ۵۳۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۲۷۴ نفر رسید.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۶۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۶۳ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۱۳۴ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۸۱۵ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۱۲ دُز رسیده است.

هم اکنون یک شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۳ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۱۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۱۶ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha