شمار بستری‌شدگان بدحال کرونا در خراسان رضوی ۲۸ درصد کاهش یافت

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بیماران بدحال بستری مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی ۲۸ درصد کاهش یافت.

دکتر محمد پهلوان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بیماران بدحال مبتلا به کرونای بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته از ۵۰ به ۳۶ مورد کاهش یافته است که ۳۱ نفر آنان در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۱۴۷ نفر در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری و تحت درمان هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری ‌شدند.

دکتر پهلوان افزود: همچنین روز گذشته ۴۰۱ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به بیمارستان ها و ۳۰ بیمار به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه ‌کردند.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در خراسان رضوی ثبت و گزارش شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۹۲ هزار و ۲۵۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ هزار و ۳۹۱ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۶۲۵ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۸۹۱ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۴۵۳ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۹۶۹ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۱۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۳۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha