نتایج ۳۰ درصد آزمایش‌های کرونا در خراسان رضوی مثبت است

مشهد- ایرنا- مسوول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه به طور میانگین حدود ۱۰۰ نمونه آزمایش کرونا از بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی به این آزمایشگاه ارجاع می‌شود که نتیجه حدود ۳۰ درصد آنها مثبت است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سعید عامل جامه دار افزود: زیر سویه های اومیکرون در بین نمونه تست های ارسالی به آزمایشگاه مرجع کرونا این دانشگاه غالب است.

وی ادامه داد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی ها نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای ویروسی از جمله کرونا دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابتدای سال جدید از همه گیری کرونا و ورود کشور به موج هشتم این بیماری خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

به گزارش ایرنا، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۳۶۹ رسید.

با شناسایی ۹۰۲ بیمار جددی مبتلا به کووید ۱۹ طی روز گذشته، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۲۱ نفر رسید.

️خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۱۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.۷۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۵۱۲ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۷۸۷ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۲۷۴ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۵۷۳ دُز رسید.

در حال حاضر ۱۹ شهرستان وضعیت قرمز، ۴۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۳ شهر در وضعیت زرد و ۱۵۱ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha