بهبود اکولوژی اولویت مدیریت شهری در مشهد است

مشهد- ایرنا- سرپرست شهرداری مشهد گفت: مدیریت شهری در حوزه زیر ساختی، بهبود اکولوژی شهری و زیست محیطی مشهد را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد اصغری روز یکشنبه در مراسم روز درختکاری اظهار کرد: در مشهد پارک‌هایی تفریحی و تعاملی احداث شده است، اما ایجاد پهنه‌های فضای سبز و استفاده از گونه‌های گیاهی و توسعه آن در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی اضافه کرد: حفظ و نگهداری فضای سبز با همکاری شهروندان ضروری است.

اصغری بیان کرد: با توجه به آلودگی هوا در کلانشهرها، توسعه فضای سبز امری ضروری است و به فضای سبز و توسعه آن نباید به عنوان کالای لوکس نگاه کرد.

بهبود اکولوژی اولویت مدیریت شهری در مشهد است

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: برای تامین نیاز آبی فضای سبز مشهد در سال ١۴٠٢ ، حدود ۶ میلیون متر مکعب کمبود منابع آبی وجود دارد و باید در قالب بازچرخانی آب و استفاده از پساب این کمبود را جبران کنیم.

علی نجفی افزود: در سالهای گذشته نیز اقدامات خوبی در خصوص بازچرخانی آب صورت گرفته است، در سال جدید نیز احداث ۲ تصفیه خانه در دستور است تا کسری منابع آبی جبران شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار کرد: فرزندان باید در توسعه فضای سبز پای کار باشند.

حسن موحدیان افزود: نمی توان منکر آلودگی هوا در شهر مشهد شد اما می توان با گسترش فضای سبز و حمل و نقل عمومی این آلودگی را کاهش داد.

امروز و در آستانه روز درختکاری، ۲ هزار و ۵۰۰ نهال توسط شهرداری مشهد کاشته شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha