رییس شورای شهر مشهد: مدیریت مصرف در آبیاری فضای سبز این کلانشهر لحاظ شود

مشهد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کم آبی از مشکلات جدی این کلانشهر است و مدیریت مصرف در حوزه های مختلف از جمله آبیاری فضای سبز باید لحاظ شود.

به گزارش ایرنا، حسن موحدیان روز دوشنبه در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در شرایط خشکسالی و کم آبی قرار داریم و دستگاه های مختلف باید در این حوزه به وظایف خود عمل کنند تا از این شرایط با کمترین مشکل عبور کنیم.

وی اضافه کرد: شهرداری نیز باید در این خصوص به وظایف خود عمل کند از این رو جمع آوری پوشش گیاهی چمن به عنوان گونه پرآب بر در دستور است اما اگر خانواده ها همراهی لازم در مدیریت مصرف داشته باشند، خسارت کمتری به فضای سبز این کلانشهر وارد خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حفظ فضای سبز موجود به منظور مقابله با آلودگی هوا ضروری است، از این رو اگر هر خانواده روزانه ۱۰ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کند می توان محیط زیست موجود را حفظ کرد.

به گزارش ایرنا ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

موحدیان افزود: استفاده از حمل و نقل عمومی به جای حمل و نقل خصوصی نیز برای کاهش آلودگی هوا مورد تاکید است و در این راستا نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی نیز بارها تاکید شده روزشمار طرحها فعال شود و مردم باید در جریان روند اجرای پروژه های عمرانی قرار گیرند اما این مهم هنوز محقق نشده است.

در این جلسه «مجید نژاد حسین» به عنوان جایگزین غلامحسین صاحبی در جلسه شورای اسلامی شهر مشهد حضور یافت و مراسم تحلیف وی برگزار شد.

صاحبی هفته گذشته به منظور شرکت در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی استعفا داده بود و شنبه هفته جاری هیات تطبیق فرمانداری با این استعفا و جایگزینی عضو علی البدل موافقت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha