فهرست بهای فضای سبز تهیه شده در شهرداری مشهد ابلاغ ملی شد

مشهد- ایرنا- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:سازمان برنامه و بودجه فهرست بهای فضای سبز تهیه شده با همکاری ویژه کارشناسان فضای سبز شهرداری مشهد را به شهرداری های سراسر کشور ابلاغ کرد.

علی نجفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این فهرست بها را سال گذشته شهرداری مشهد در تعامل با سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، بخش خصوصی و سایر کلانشهرها تهیه و به صورت آزمایشی در مشهد اجرایی کرد.

وی اضافه کرد: فهرست بهای فضای سبز به عنوان یکی از مهم ترین اسناد در حوزه فضای سبز است که با هدف وحدت رویه و ایجاد یکپارچگی در سراسر کشور در شهرداری مشهد تهیه و به عنوان الگویی کامل انتخاب و توسط سازمان برنامه و بودجه به کل کشور ابلاغ شد.

معاون شهردار مشهد گفت: فهرست بهای فضای سبز در ۲۸ فصل جدول هزینه تمامی عملیات مرتبط با فضای سبز، تاسیسات و مستحدثات مرتبط از جمله ساخت، نگهداری، تامین نهاده ها و باغ بام است.

نجفی افزود: طی سال های اخیر حوزه فضای سبز مشهد یکی از پیشروترین حوزه ها در سراسر کشور بوده است و امیدواریم در این عرصه همیشه پیشتاز باشیم.

وی اضافه کرد: استفاده از گونه های گیاهی بومی و مطابق با اقلیم مشهد و استفاده از طراحی های بومی در ساخت بوستان ها و فضای سبز مشهد همچنان مورد تاکید است.

سرانه فضای سبز در کلانشهر مشهدحدود ۱۸.۹ متر مربع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha