۱۵۰۰ یادواره شهدا در مدارس استان اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، گفت: همسو با ستاد کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان و با هدف ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، ۱۵۰۰ یادواره شهدا در مدارس منطقه برگزار شده است و حدود یک‌هزار برنامه مشابه نیز تا پایان سال اجرا خواهد شد.

کلام الله صفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر و با فرمان امام (ره) در هشتم اسفند ۵۸ راه‌اندازی شد و از هشتم تا ۱۴ اسفندماه هفته تربیت اسلامی نامیده می‌شود و برنامه‌های این هفته در استان اردبیل به صورت عمده بر محور جهاد تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، مرجعیت، مهدویت و تربیت دانش‌آموز خلاق، متفکر، آزاد اندیش و مسئولیت‌پذیر است.

وی افزود: متاسفانه برخی دانش‌آموزان تحت تاثیر آسیب‌های اجتماعی هستند و نگاه‌های متعصبانه خانواده‌ها سبب دامن زدن به آن می‌شود، اما جریان سازی در حوزه مسائل تربیتی برای مقابله با آسیب‌ها بسیار موثر است و شمار کارگاه‌های توانمندسازی مربیان امور تربیتی نسبت به سال‌های قبل در استان ۳۸ درصد افزایش یافته است.

وی محفل انس با قرآن با شرکت قاریان ملی و استانی، شرکت دانش‌آموزان و مربیان در نماز جمعه، پیوند مدرسه و مسجد، عطرافشانی به گلزار شهدا، دیدار دانش‌آموزان و معلمان با ائمه جمعه، توجه به اماکن مذهبی، ارسال پیام‌های کوتاه تربیتی در شبکه دانش‌آموزی شاد، کمک‌های مومنانه در مدارس، کاشت سه هزار و ۴۰۰ نهال به یاد شهدای استان، مسابقات فرهنگی و ورزشی، راه‌اندازی پویش‌های داستان کوتاه تربیتی، دانش‌آموز آرمانی از نظر امام جمعه اردبیل، سپاس معلم، نشست تخصصی اولیا، دیدار تخصصی نمایندگان دانش‌آموزان و مربیان با استاندار و تولید سرودهای حماسی را از برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در مدارس استان ذکر کرد.

صفری گفت: قرارگاه جهاد تربیتی و نصیب آموزشی برابر در شهرستان‌های مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و سرعین راه‌اندازی شده و در اجرای طرح امین برای توسعه تربیت اسلامی و عقیدتی و ترویج فرهنگ نماز در مدارس، از همکاری افتخاری ۴۵۰ روحانی در مدارس بهره‌مند می‌شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، بیان کرد: سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در تابستان گذشته در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور اعزام شده بودند و امروز نیز نخستین کاروان دانش‌آموزی با ظرفیت ۲۵۰ نفر به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

او اضافه کرد: دانش‌آموزان استان اردبیل از نظر استعداد علمی در رتبه چهارم یا پنجم کشور هستند و در کنار تلاش برای علم‌اندوزی و ارتقای رتبه استان در کنکور سراسری، به حوزه امور تربیتی و تربیت اسلامی آینده‌سازان جامعه اهمیت خاصی قائل هستیم و با وجود کمبود نیرو، مربیان و معلمان کارآزموده در این عرصه مشغول فعالیت هستند.

۸۱۱ مربی و معاون امور تربیتی در مدارس استان اردبیل فعالیت می‌کنند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از فعالیت ۸۱۱ مربی و معاون و ۲۶۶ مشاور در حوزه امور تربیتی مدارس استان خبر داد و گفت: برای تقویت و توانمندسازی مربیان و معلمان پرورشی و امور تربیتی، ۱۹۱ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی برگزار کردیم.

غفور حضوری افزود: در یک‌هزار و ۱۰۰ مدرسه استان، کانون یاریگران زندگی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی فعال است و در ۲۰ مدرسه نیز مرکز مشاوره و روانشناختی داریم و برای تجهیز امکانات آنها ۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته‌ایم و سه هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز از اردوهای علمی و فرهنگی بهره‌مند شده‌اند.

۲۶۰ هزار دانش‌آموز زیر نظر ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم در مدارس استان اردبیل در حال تحصیل علم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha