امام جمعه خلخال: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد 

اردبیل _ایرنا_ امام جمعه خلخال گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده نسل نوجوان و جوان جامعه جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام کریم اسدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم پیش اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل که به همت کمیته شهدای فرهنگی و دانش آموزی در مصلای نماز امام خامنه‌ای این شهر برگزار شد، افزود: برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل فرصت مغتنمی برای اجرای ویژه برنامه‌های معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان است.

وی افزود: امروز همه ما در مقابل خون شهدا مدیون هستیم و هر کس در هر پست و مقامی و به اندازه توان خود باید در این رابطه ادای دین بکند.

امام جمعه خلخال در ادامه از امام حسین (ع) به عنوان آموزگار شهادت در جهان اسلام یاد کرد و افزود: امروزه ایران اسلامی با الگو پذیری از آموزگار شهادت حضرت امام حسین (ع) در راستای دستیابی به اهداف عالی اسلام و نظام اسلامی حرکت می‌کند.

همچنین در این مراسم مستقیم حسینی مدیر آموزش و پرورش خلخال با ارائه گزارشی از برنامه‌های کمیته شهدای فرهنگی و دانش آموزی خلخال گفت: مراسم امروز در راستای اجرای برنامه های ستاد بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل و با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد برگزار شد.

به گزارش ایرنا ،در این مراسم برنامه‌های متنوعی از جمله سرود جمعی توسط دانش آموزان دختر و پسر اجرا ، مداحی شده و حاضرین با برپایی مراسم سینه زنی به مقام شامخ ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل و ۵۵۰ شهید شهرستان خلخال احترام گذاشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha