تشکل‌های قرآنی در انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی نقش بی‌بدیلی دارند

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری، نقش تشکل های قرآنی در انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی و جلوگیری از موازی کاری را بی بدیل توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای توسعه فعالیت های قرآنی در رامسر، شرکت مسئولان در این جلسات برای ترویج فعالیت‌های قرآنی را مهم و موثر دانست و افزود: تشکل های قرآنی می‌توانند ضمن انسجام بخشی در اجرای کارهای فرهنگی و رفع خلاء های موجود، از انجام موازی‌کاری‌ها نیز جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون طرح هجرت، اگر از این شورا بهره بگیرند عاملی فعال برای ترویج فعالیت‌های قرآنی در منطقه خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به برگزاری برنامه آموزش قرآن توسط آموزش و پرورش، اظهار داشت: معلمان قرآنی باید نمرات واقعی به دانش آموزان بدهند.

وی تفسیر قرآن را یکی از برنامه‌های مهم این شورا دانست و با بیان اینکه هدیه مبعث، قرآن است و پیامبر اکرم (ص) قرآن و عترت را به یادگار گذاشتند، افزود: اهل بیت (ع) و قرآن را باید در سبک زندگی جدی بگیریم.

تشکل‌های قرآنی در انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی نقش بی‌بدیلی دارند

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی دیگر خاموش شدنی نیست و ائمه جمعه شهرستان با همکاری فرمانداران باید این شورا را مدیریت کنند.

آیت الله لائینی با بیان اینکه متاسفانه ما همه قرآن را به یک نسخه واحده و کلیشه‌ای می‌بینیم و تنوع چاپ هم از بین رفته است، گفت: اگر از ظرفیت خطاطان ملی در چاپ قرآن کربم استفاده شود مطلوب است، چرا که در همه کشورها قرآن با خط اهالی همان کشور چاپ می شود.

وی بیان کرد: سفارش ما توجه به تلاوت، آشنایی با مفاهیم قرآن و تفسیر آن است، در این راستا وضعیت فعالیت قرآنی را باید به گوش مسئولان دستگاه‌ها برسانیم و از این رو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در هر شهرستان باید برآورد بودجه داشته باشد تا کمیته برنامه‌ریزی این را به‌عنوان یک ضرورت در بودجه‌بندی شهرستانی خودشان ببینند.

وی ادامه داد: باوجود اینکه آموزش و پرورش برای خودش دارالقرآن دارد، هرگاه مسئول آن دلسوز و دغدغه مند بود آن دارالقرآن رشد کرد و برعکس، نباید اینطور باشد؛ آموزش قرآن جدی گرفته نمی‌شود و جدی نگرفتن قرآن در مملکت ما تبدیل به یک بیماری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha