بارش برف و کولاک تردد در گردنه‌های مهاباد را با مشکل مواجه کرد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون بارش برف و کولاک در گردنه‌های این شهرستان گزارش شده و تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

رحمت نویدی‌نیا روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت و در گردنه «قره‌بلاغ» در جاده مهاباد - بوکان بارش برف و کولاک گزارش شده و راهداران در مسیر مشغول انجام عملیات برفروبی هستند.

وی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه در این مسیرها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است، افزود: رانندگان و مسافرانی که تجهیزات زمستانی لازم همراه ندارند، از تردد در این گردنه‌ها خودداری کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد یادآور شد: هفته گذشته به دلیل بارش برف و کولاک شدید جاده مهاباد به بوکان مشهور به جاده برهان به مدت چهار روز مسدود بود.

وی اضافه کرد: در سایر محورهای مواصلاتی این شهرستان از جمله گردنه‌ «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد - سردشت، جاده مهاباد به پسوی، جاده مهاباد- یاندوآب و مهاباد - ارومیه تردد خودروها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

نویدی نیا ادامه داد: تمام امکانات و ماشین آلات راهداری برای برفروبی و نمک پاشی و همچنین ارایه خدمات به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک به‌ویژه مسیر مهاباد به بوکان مستقر و در حالت آماده باش هستند.

علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران)، گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) فعال است و خدمات رسانی می‌کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha