رئیس جمهور در جریان عملیات عمرانی بیمارستان شهدای هفتم تیر ری قرار گرفت

شهرری - ایرنا - رئیس جمهور کشورمان در سفر یکروزه به شهرستان ری از بیمارستان شهدای هفتم تیر در جنوب این شهرستان بازدید کرد و در جریان عملیات عمرانی آن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا،آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه دولت به شهرستان ری از پروژه نیمه کاره بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهدای هفتم تیر و همچنین پروژه توسعه اورژانس و اتاق عمل این بیمارستان بازدید کرده و با توضیحات مسئولان پروژه در جریان روند احداث و موانع پیش روی این پروژه بهداشتی درمانی در شهرستان ری قرار گرفت.

عملیات عمرانی این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی از سال ۹۱ آغاز شده بود که با میزان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی به علت کمبود اعتبارات روند احداث آن متوقف شده بود، با دستور رئیس جمهور، معاون اجرایی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و درمان و استانداری تهران مکلف به پیگیری و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این پروژه مهم بهداشتی و درمانی در شهرستان ری شدند.

با تاکید و دستور رئیس جمهور همچنین مقرر شد پروژه توسعه اورژانس و اتاق عمل این بیمارستان تا پایان سال ۱۴۰۲ و ساختمان این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مساجد نقش مهمی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی همچنین با حضور در مسجد حضرت حسین بن علی (ع) بلوار شهید آوینی شهرری پس از اقامه نماز ظهر و عصر با نمازگزاران این مسجد دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس جمهور در سخنان کوتاهی در جمع نمازگزاران این مسجد با اشاره به نقش بسیار مهم مساجد در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز هم مساجد ما همانگونه که امام راحل عظیم‌الشأن‌مان فرمودند، سنگر است و بسیاری از اقدامات و امور خیر و عام‌المنفعه در مساجد و توسط اهل مساجد رقم می‌خورد.

دکتر رئیسی همچنین مساجد را خاستگاه شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: تا زمانی که مساجد ما پابرجاست و از مأذن‌های آن بانگ توحید و شهادت بر نبوت پیامبر(ص) و امامت امیرالمومنین (ع) و اولادش به گوش می‌رسد، یقین بدانید دشمن در به ثمر نشاندن توطئه‌ها و نقشه‌های خود علیه این ملت و کشور موفق نخواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: دولت وظیفه‌اش خدمتگزاری است و فرزندان شما در دولت در سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت هستند و انشاءالله با دعای خیر شما خوبان بتوانیم خدمتگزاران خوبی باشیم و مشکلات را کاهش دهیم.

بیمارستان شهدای هفتم تیر

طرح توسعه اورژانس و اتاق های عمل این بیمارستان سال ۱۳۹۵ و عملیات عمرانی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان قدیمی  سال ۱۳۹۷ آغاز شد که هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اورژانس این بیمارستان در یک هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا احداث می شود که هم اکنون با مشکلاتی نظیر نبود فضای کافی درمان بیماری، نبود فضای بستری تحت نظر، تداخل فضای ورودی با ساختمان بستری، تداخل فضای تریاژ با ورودی، نبود اتاق معاینه، خارج بودن فضای صندوق، پذیرش و داروخانه از محدوده اورژانس، تخریب سرویس بهداشت به علت تداخل با ساختمان توسعه اورژانس، خارج بودن فضای تصویر برداری از محدوده اورژانس، استاندارد نبودن اتاق عقونی و نبود فضای شستشوی تجهیزات و تخت، نبود فضای درمان و بستری برای اطفال، نبود اتاق دارو و کار تمیز، نبود اتاق سرم تراپی برای خانم ها و آقایان و نبود قضای تزریقات مواجه است.

اتاق های عمل این بیمارستان نیز در ۲ طبقه هر کدام به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با هفت اتاق عمل طراحی شده است و مشکلاتی از قبیل فرسودگی شدید ساختار فیزیکی و نداشتن شرایط مناسب اتاق عمل، فرسودگی ساختار تاسیساتی، نبود تهویه مناسب، فضای بسیار کوپک اتاق های عمل، فضای کوچک ریکاوری، نبود فضای آماده سازی بیمار و نبود فضای انبار کافی دارد.

پروژه توسعه اوژانس بیمارستان شهدای هفتم تیر، با متراژ ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه طراحی شده و در سال ۱۳۹۶ فاز اول آن شامل اسکلت و سقف های ساختمان به اتمام رسید و پس از آن پیشرفت پروژه متوقف شده است.

ساختمان اورژانس شامل بخش های پزشکی هسته ای، آزمایشگاه، اورژانس هسته ای، تصویر برداری، اتاق عمل و بخش ویژه آی سی یو است.

عملیات عمرانی بیمارستان جایگزین ساختمان کنونی بیمارستان هفتم تیر نیز سال ۱۳۹۷ آغاز شد و پیشرفت فیزیکی آن ۳۰ درصد و در مرحله اتمام اسکلت است که در ۳۰ هزار و ۴۲۹ متر مربع و هشت طبقه احداث خواهد شد.

تکمیل و تجهیز ساختمان اورژانس این بیمارستان به ۱۲۰ میلیارد تومان و ساختمان جایگزین نیز به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بیمارستان هفتم تیر چشم انتظار تامین اعتبار

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اصلاح و نوسازی بیمارستان هفتم تیر را یکی از طرح های محل بازدید رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: عملیات عمرانی این بیمارستان ۲۳۰ تختخوابی از سال ۱۳۹۱ آغاز شده که برای اجرای آن ۳۲ هزار متر مربع زیر بنا طراحی شده است.

حشمت الله سلیمانی در همین زمینه خاطرنشان کرد: مجری این طرح دانشگاه علوم پزشکی و میزان پیشرفت فیزیکی آن ۳۰ درصد است که تاکنون به علت نبود یا کمبود اعتبارات، فقط عملیات خاکی و احداث اسکلت بتنی آن انجام شده است.

سلیمانی با بیان اینکه مشکل اصلی این بیمارستان نبود اعتبار است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت ۲۳۰ تختخوابی این بیمارستانی، ظرفیت قابل توجهی برای خدمات دهی به جنوب استان و شهرستان های اطراف ری دارد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان را بیش از یکهزار و یکصد میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: با تصویب این طرح در شورای اداری سفر شهرستانی رئیس جمهور به شهرری، بناست این بیمارستان حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

در این سفر محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون امرو بانوان و خانواده رئس جمهور، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مهرداد بذپاش وزیر راه و شهرسازی، علیرضا فخاری استاندار تهران و مسئولان استانی و شهرستانی ری، رئیس جمهور را همراهی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha