۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85017876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیت‌الله رئیسی: برای حل مشکلات کشور نباید منتظر بیگانگان بود

شهرری - ایرنا - رئیس جمهور گفت: برای حل مشکلات داخلی کشور نباید منتظر بیگانگان باشیم، ما نیروهای کارآمدی داریم که با اتکاء به آنان می‌توانیم موانع را برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جمع مردم شهرری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: مهمترین ظرفیت جمهوری اسلامی در شرایط کنونی نیروی متراکم و وفادار به انقلاب و ارزشها هستند که باید این ظرفیت ها شناحته شود.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل پرچم استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی را برپایه دین و ارزشهای الهی برافراشت، این همان پرچم اقتدار، عزت وافتحار برای کشور و نظام جمهوری اسلامی است.انقلاب اسلامی برای کشور و امت اسلامی عزت و قدرت ایجاد کرد. امروز به برکت تلاش‌های امام خمینی(ره) احیاگر بزرگ دین و انقلاب بزرگ اسلامی، مردم هویت دینی خود را به دست آورده‌اند و می‌خواهند مسلمان زندگی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران اراده کرده ‌که سرنوشت خود را رقم بزند و روی پای خود بایستد، ادامه داد: امروز ملت بزرگ ایران ملتی سرافراز است و افتخار دارد در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاده است.

وی اضافه کرد: به برکت خون مطهر شهدا، بیداری اسلامی در منطقه بوجود آمده است، بسیاری از ملت‌های منطقه همچون فلسطین، لبنان، یمن و بسیاری از نقاط عالم عزت خود را به برکت انقلاب اسلامی باز یافته‌اند.

رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی تجارت در منطقه 

 رییس جمهور با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند شرایطی ایجاد کند که نه تولید و نه صادرات داشته باشیم، گفت: با اعمال تحریم‌های سنگین قصد داشتند کشور را از نظر اقتصادی دچار توقف و رکود کنند، اما به برکت حضرت عبدالعظیم، خون شهیدان و حضور بامعنای مردم و راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

آیت الله رئیسی افزود: دشمنان فکر می‌کردند با تحریم تولید و صنعت، کشور متوقف می‌شود اما اینطور نیست و در شرایط فعلی میزان قابل توجهی نفت صادر می‌کنیم و تجارت خارجی ایران به کشورهای منطقه با رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی روبرو شده که این امر مسبوق به سابقه نبوده است.

وی با بیان اینکه دشمنان وقتی دیدند تحریم‌ها خنثی شده است به جنگ ترکیبی روی آوردند که در آن هم همه احزاب حضور داشتند، خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می‌کردند که در این جنگ ترکیبی، روانی، رسانه‌ای و شناختی می‌توانند موفق شوند، اما با هوشیاری مردم شکست خوردند و به عنوان یک طلبه خدمتگزار از مردم به ویژه مردان و زنان که دشمن را در این بحران ناکام گذاشتند قدردانی می‌کنم.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه‌ای و اروپایی مدام به ما پیغام می‌دهند که بیایید با هم سخن بگوییم، گفت: شما در حق ملت ایران جفا کرده‌اید و تصور شما این بود که می‌توانید با تحریم و تهدید کارهای‌تان را پیش ببرید، اما بدانید که زنان و مردان ایرانی با تأسی به اهل بیت (ع) مقابل شما ایستاده‌اند.

رئیس جمهور افزود: دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند برنامه‌هایی را که در مورد کشورهای دیگر اجرا کردند در ایران هم انجام دهند، اما سخت اشتباه می‌کنند چون ملت ایران مقاوم و سلحشور است.

دشمن دچار اشتباه محاسباتی شد
رئیس جمهور خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: دچار اشتباه در محاسبه شدید چرا که ملت ایران مقاوم و با بصیرت است؛ تصور کردید که در تحریم ها به ملت فشار می آید البته تحریم ها مشکلاتی ایجاد کرد اما نتوانست ملت را از اهداف خود باز دارد.

وی همچنین با بیان این که دشمن در اوضاع اقتصادی کشور فتنه‌گری می کند و سعی بر تضعیف پول ملی ما دارد، تاکید کرد:  اما مردم ما شما را می شناسند و حتما این شرایط هم با مشارکت همه قابل عبور است چراکه این ملت ثروت و آگاهی دارد و از این شرایط گذر می کند.

آینده اقتصاد ایران روشن است
آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: با امکانات موجود در کشور و مقاومت مردم، شرایط به سمتی پیش می‌رود که مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و آینده روشنی را برای اقتصاد، سفره و معیشت مردم در پیش داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه رقم بیکاری در ۱۹ استان کشور نزولی است، خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم آمار بیکاری ۸,۹ درصد بود اما امروز با کاهش ۷ دهم درصدی به رقم ۸.۲ درصدی رسیده و این آمار همچنان رو به کاهش است.

آیت الله رئیسی با بیان این که  سه هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداندیم تا اقتصاد پیشرفت کند؛ امروز در جریان سفر به شهرستان ری از واحدهای تولیدی، جاده کمربندی و بیمارستان در حال احداث بازدید کردیم، با همت مدیران و مسئولان و تامین اعتبارات لازم مشکلات این شهرستان برطرف خواهد شد.

جای نگرانی برای ذخائر ارزی نیست

رییس جمهور  با بیان اینکه  با افزایش فروش نفت و رونق تولید و افزایش تجارت، ذخایر ارزی کشور جای نگرانی ندارد، تصریح کرد: علیرغم تلاش‌های دولت و اعلام رسمی این مسئله، برخی قصد بلوا و ایجاد نگرانی در بین مردم را دارند، اما بدانند که دولت به صورت رسمی به فعالان اقتصادی برای تولید و صادرات، ارز اختصاص می‌دهد و به کوری چشم دشمنان در این حوزه کمبود و کسری نداریم.

آیت الله رییسی در خصوص برخی ناکارآمدی ها در نظام اداری و ضرورت پاسخگویی به مردم که از دیگر مطالبات عمومی است،خطاب به مسوولان تصریح کرد: خدمت به مردم از بزرگترین افتخارات است.

وی با یادآوری اهمیت خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار آنان به ویژه در ماه رجب به عنوان ماه استعفار و نجوا با خدا، گفت:  باید کاری کنیم مردم از ادارات ناراضی بیرون نروند و عبادت ما، نوکری مردم است.

آیت الله رئیسی همچنین با تاکید بر اراده دولت برای مقابله با فساد در کشور به تبعیت از ارزش های اسلامی 
 افزود: ما پیشرفت و توسعه را برای کشور ضروری می دانیم اما رهبر معظم انقلاب فرمودند پیشرفت در پرتو عدالت باشد؛ گفتمان دولت گفتمان پیشرفت در پرتو عدالت است.

رئیس جمهور با بیان این که  کار ما در ۴۴ ساله شدن انقلاب آن است که شاکر خداوند باشیم و شکر آن را در گره گشایی کار مردم بجا بیاوریم؛ خاطرنشان کرد:  باید این انقلاب را با سخن و روشی نو معرفی کنیم تا جوانان بدانند میراث گرانقدری داریم و میراث امام باید حفظ شود.

وی یادآور شد: منطقه به منطقه شهرستان را بازدید داشتیم و امشب در شورای اداری مباحث ری و منطقه را در نظر می گیریم و از دیدگاه مردم به ویژه جوانان استفاده می کنیم.

رئیس جمهور پس از پایان سخنرانی مضجع شریف عبدالعظیم حسنی (ع) را زیارت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha