۲۵۰ میلیاردتومان برای مصوبات سفر شهرستانی رئیس‌جمهور پیش‌بینی شده‌است

شهرری - ایرنا - معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به سفر روز پنجشنبه /فردا/ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به شهرستان ری گفت: به طور معمول در دور اول هر سفر شهرستانی رئیس جمهور به شهرستان های این استان، حداقل ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته می‌شود.

حشمت الله سلیمانی روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سفر شهرستانی رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران، با تخصیص اعتبارات قابل توجه به طرح های نیمه کاره چندین ساله، زمینه سرعت بخشی به تکمیل و بهره برداری از آنها را فراهم می سازد.

وی یادآور شد: تامین زیر ساخت ها، مدرسه سازی، تامین آب آشامیدنی، تکمیل طرح های نیمه تمام درمانی و عمرانی عمده عنوان طرح هایی است که در این سفرهای شهرستانی مطرح و مصوب می شود.

سلیمانی اظهار داشت: در مورد شهرستان ری نیز تعدادی از طرح های موثر و نیمه کاره در نظر گرفته شده است که علاوه بر محل بازدید رئیس جمهور در این سفر، در شورای اداری نیز مصوبه خواهد گرفت.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اصلاح و نوسازی بیمارستان هفتم تیر را یکی از طرح های محل بازدید رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: عملیات عمرانی این بیمارستان ۲۳۰ تختخوابی از سال ۱۳۹۱ آغاز شده که برای اجرای آن ۳۲ هزار متر مربع زیر بنا طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجری این طرح دانشگاه علوم پزشکی و میزان پیشرفت فیزیکی آن ۳۰ درصد است که تاکنون به علت نبود یا کمبود اعتبارات، فقط عملیات خاکی و احداث اسکلت بتنی آن انجام شده است.

سلیمانی با بیان اینکه مشکل اصلی این بیمارستان نبود اعتبار است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت ۲۳۰ تختخوابی این بیمارستانی، ظرفیت قابل توجهی برای خدمات دهی به جنوب استان و شهرستان های اطراف ری دارد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان را بیش از یکهزار و یکصد میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: با تصویب این طرح در شورای اداری سفر شهرستانی رئیس جمهور به شهرری، بناست این بیمارستان حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

وی طرح دیگر محل مورد بازدید رئیس جمهور را کمربندی دوم تهران در محل قلعه نو اعلام و اضافه کرد: این مسیر بنا است در ۲۶ کیلومتر و در ۶ لاین اجرا شود که هشت تقاطع در طول آن پیش بینی شده و عملیات عمرانی آن از محل اعتبارات استانی و از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.

سلیمانی اعلام کرد: ۱۳ کیلومتر آن واقع در حد فاصل سه راهی سیمان در محور امام رضا (ع) تا آزاد راه تهران- قم، بدون عملیات احداث تقاطع احداث شده است و اکنون تداوم و تکمیل آن بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان از این اعتبار بناست صرف تملک اراضی مسیر شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده تا اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح از محل تهاتر نفت با قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شود.

وی با بیان اینکه بحث مدرسه سازی نیز در این سفر مطرح خواهد شد، افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کل مصوبه برای مدرسه سازی در استان تهران است که یک سوم آن تعهد برنامه و بودجه، یک سوم خیری و یک سوم از محل فروش اموال مازاد آموزش و پرورش تامین خواهد شد.

سلیمانی تاکید کرد: احتمال تصویب احداث ۱۵ مدرسه برای شهرستان ری پیش بینی می شود که با توجه به تراکم جمعیت دانش آموزی این شهرستان، عدد بالایی در بحث ساخت مدرسه به شمار نمی آید.

رئیس جمهور پنجشنبه ۱۳ بهمن به شهرستان ری سفر و طی آن از تعدادی طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی بازدید می کند و در ادامه در جمع مردم شهرستان ری و سپس در جمع علمای این شهرستان حاضر می شود و حضور در شورای اداری برنامه پایانی این سفر یک روزه خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha