۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85016308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوان کردستانی در عرصه علم، فرهنگ و ورزش پیشتاز هستند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بانوان کردستانی بعد از پیروزی انقلاب نقش اصلی خود در پیشرفت را پیدا کرده و در عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی پیشتاز هستند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در همایش "حجاب و عفاف فاطمی" در سنندج اظهار کرد: از هزار و ۲۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، افزون بر ۲۰۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که این آمار پیش از انقلاب در حد صفر بود.

وی افزود: از جمعیت ۴۰ هزار نفری دانشجویان استان هم بیش از ۱۸ هزار دانشجو، دختر هستند و در آموزش و پرورش هم بخش زیادی از سهم تعلیم و تربیت آینده‌ سازان کشور را بانوان فرهنگی بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به حضور موفق بانوان در عرصه ورزش نیز اظهار کرد: در حال حاصر نمایندگان استان در لیگ برتر فوتبال و بسکتبال کشور حصور دارند و اخبار پیروزی و موفقیت های آن شنیده می‌شود و در بخش انفرادی هم افتخارات ورزشی بسیاری در جمعیت بانوان داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه زنان کردستانی در بخش پژوهش نیز حرف برای گفتن دارند، تاکید کرد: کسانی که جمهوری اسلامی را به کوتاهی در حقوق زنان متهم می کنند این آمار را نمی خواهند ببیند.

بانوان کردستانی در عرصه علم، فرهنگ و ورزش پیشتاز هستند

اسلام زن را از بی عدالتی نجات داد

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم با تبریک ماه رجب و دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، سرآغازی برای امید به نجات بشریت از زیر بار ظلم و جور استکبار است.

ماموستا فایق رستمی در ادامه از حجاب به عنوان سنگر اخوت و پاکی نام برد و گفت: قرآن کریم به عنوان قانون الهی، حجاب را عاملی برای حفاظت از زنان در برابر ناپاکی‌ها مطرح کرده است.

وی افزود: حجاب بهترین آزادی است تا زنان را از شرافت و کرامت خود حفاطت کند و در برابر فساد بایستند و برای همین همواره مورد هجمه دشمنان قرار دارد.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: تهاجم فرهنگی و فرهنگ غربزدگی به دنبال ارایه راهکار غربی برای بردگی زن است.

ماموستا رستمی یادآور شد: دین مبین اسلام به جایگاه زن ارزش بخشید ‌و او را از بی عدالتی نجات داد و مقام زن را به جایی رساند که دامن زن را مکان معراج زنان قرار داد و معرفی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha