اجرای تفاهم‌نامه «ارتقای سواد اقتصادی دانش آموزان» در کرمانشاه کلید خورد

کرمانشاه - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی کرمانشاه و آموزش و پروش استان با هدف ارتقای سواد اقتصادی دانش‌آموزان و آشنایی آنها با فضای واقعی کسب و کار با حضور نخستین گروه از دانش آموزان در اتاق بازرگانی و بازدید از واحدهای تولیدی رسما کلید خورد.

به گزارش ایرنا، مدیر طرح و برنامه اتاق بازرگانی کرمانشاه روز دوشنبه در دیدار جمعی از دانش آموزان کرمانشاهی از این اتاق با تاکید بر لزوم تعامل مستمر مراکز علمی، آموزشی و دانشگاهی و حوزه تولید و صنعت، گفت: هدف از این تعامل و انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش ارتقای سواد اقتصادی دانش آموزان در حوزه تولید و تجارت و آشنایی بیشتر آنها با فضای کسب و کار واقعی است.

«جلیل بالایی» اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری که برای نخستین بار اتفاق افتاده کمک بسزایی به انتخاب رشته درست دانش آموزان متناسب با شرایط روز استان و کشور و بر اساس نیازهای بازار کار خواهد کرد و باعث می‌شود دانش آموزان با مفاهیم فضای کسب و کار، آداب تولید و تجارت آشنا شوند.

وی با بیان اینکه انتخاب مسیر زندگی نیاز به آگاهی و دانش لازم در زمینه های مختلف دارد، افزود: در دنیای امروز که به نوعی دنیای فرصت هاست هر فرد باید با آگاهی لازم و کافی، مسیر درست را برای موفقیت در آینده انتخاب کند.

اجرای تفاهم‌نامه «ارتقای سواد اقتصادی دانش آموزان» در کرمانشاه کلید خورد

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود پنج هزار مهارت در کشور وجود دارد که در دانشگاه ها و مراکز آموزشی و مهارتی تدریس می شود که هر فرد باید با توجه به علایق، ظرفیت و استعدادی که دارد مهارت مورد علاقه خود را انتخاب و در آن مسیر حرکت کند.

مدیر طرح و برنامه اتاق بازرگانی کرمانشاه یادآور شد: مطالعات و تجربیات چند وقت اخیر این اتاق نشان داد که لازم است تعامل با حوزه تولید، تجارت و فضای کسب و کار را از حوزه دانشگاه چند سطح عقب ببریم و این ارتباط سازنده را از سطح مدارس و دانش آموزان استارت بزنیم.

بالایی افزود: در راستای اجرای این تفاهم نامه اساتیدی از اتاق بازرگانی برای ارائه آموزش‌ها به مدارس می‌روند و هم اتاق بازرگانی پذیرای دانش آموزان خواهد بود و علاوه بر این برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدید از شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی، بازدید از مرزها و بازارچه‌های مرزی، بازدید از گمرک و آشنایی با روند ترخیص، صدور و ورود کالا نیز برای دانش آموزان پیش بینی شده است.

اجرای تفاهم‌نامه «ارتقای سواد اقتصادی دانش آموزان» در کرمانشاه کلید خورد

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی کرمانشاه و آموزش و پروش استان در هفت ماده به امضا رسیده و مدت زمان اجرای آن نیز یک سال است.

همکاری در تربیت نیروی انسانی ماهر و تکنسین مورد نیاز حال و آینده، همکاری در نیازسنجی و تدوین استانداردهای موردنیاز رشته های موردنیاز بازار کار، همکاری در توسعه مفاهیمی چون کارآفرینی، خوداشتغالی و اشتغال مولد، همکاری برای هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های کاربردی و مهارتی و همکاری در برقراری ارتباط مؤثر با مخترعین و محققین فرهنگی و دانش آموزی از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه است.

اجرایی شدن این تفاهم نامه هم به اشتغال استان کمک می‌کند و هم باعث می‌شود نیروی کار مفید و ماهر مورد نیاز برای تولید و تجارت استان تربیت شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۳۷۰ هزار دانش آموز ، ۲۶ هزار معلم و ۱۵ هزار کلاس درس و حدود چهار هزار مدرسه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha