۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85008659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده عراقی: آمریکا تلاش می کند بر همه امور عراق مسلط شود

تهران – ایرنا – نماینده پارلمان عراق گفت: آمریکا تلاش می کند بر همه مقدرات ملت عراق مسلط شود و اداره زندان ها، دروازه جدید این تسلط است.

به گزارش ایرنا، محمد البلداوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری "المعلومه" افزود: پیشنهاد سفیر آمریکا درباره برگزاری دوره آموزشی مدیریت زندان ها، به معنای تسلط بر این بخش است و آمریکا تلاش می کند با هر شیوه ای بر همه مقدرات کشور مسلط شود.

وی اضافه کرد: این اقدام سفیر آمریکا در راستای تسلط این کشور بر امور عراق و جلوگیری از روی آوردن عراق به سمت کشورهای شرقی و تضمین منافع واشنگتن است.

البلداوی گفت: آمریکا در پرونده ها و موضوعات مختلفی در عراق دخالت می کند و این بخشی از نقشه آمریکا برای تسلط بر خاورمیانه و جلوگیری از برقراری روابط با چین است.

این عضو ائتلاف فتح بیان کرد: واشنگتن هم اکنون فشار بسیاری بر دولت السودانی وارد می کند تا این دولت منافع آمریکا را تامین و تضمین کند.

آلینا رومانوسکی سفیر آمریکا در عراق روز گذشته در دیدار با وزیر دادگستری عراق پیشنهاد داد که آمریکا دوره های آموزشی برای کارمندان این وزارتخانه در زمینه های مدیریت زندان ها و امور قانونی و اداری برگزار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha