۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۱۳
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85005638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروهای آمریکایی همچنان در رومانی می‌مانند

۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۱۳
کد خبر: 85005638
نیروهای آمریکایی همچنان در رومانی می‌مانند

 نیویورک - ایرنا- آمریکا همزمان با نزدیک شدن به سالگرد جنگ اوکراین که بر آتش این جنگ با ارسال تجهیزات نظامی، می دمد، بار دیگر استقرار چندین هزار نیروی خود در رومانی را تمدید کرد.

مقامات آمریکایی روز شنبه به وقت محلی اعلام کردند که پنتاگون استقرار چندین هزار نیروی این کشور در جنوب شرقی رومانی را به مدت ۹ ماه دیگر تمدید کرده است.

رومانی در همسایگی اوکراین قرار دارد و نیروهای آمریکایی در این کشور نزدیک ترین واحد نظامی پنتاگون به جنگ در اوکراین است.

در طول سال گذشته، پایگاه هوایی میخائیل کوگالنیچانو به مرکز آموزشی برای نیروهای ناتو در جنوب شرقی اروپا تبدیل شده است.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، حدود ۴۰۰۰ سرباز آمریکایی از لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش این کشور در این پایگاه حضور دارند. گروه های مختلفی از این نیروها به صورت مکرر در مرز رومانی و اوکراین رزمایش انجام می دهند.

بر اساس گزارش ها، نیروهای لشکر ۱۰۱ هوابرد طی دو ماه آینده این پایگاه را ترک خواهند کرد و مقامات آمریکایی گفته اند که تیپ متفاوتی از لشکر ۱۰۱ که در فورت کمبل مستقر است جایگزین آنها خواهند شد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا وابسته به حزب دموکرات ها روز جمعه به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی و دو منبع اوکراینی گزارش داد، ویلیام (بیل) برنز رییس سیا (سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا) هفته گذشته در کی یف، به ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در مورد پیش بینی های آمریکا در ارتباط با برنامه‌ریزی جنگی روسیه در فصل بهار توضیح داده است.

سی ان ان ادعا کرد: این نشست محرمانه در حالی برگزار می‌شود که مقامات آمریکا از نزدیک یک حمله احتمالی روسیه در ماه‌های آینده را زیر نظر دارند.

دیدار برنز و زلنسکی همچنین درمیان مذاکرات پرتنش میان آمریکا و متحدان اروپایی‌اش بر سر ارسال تسلیحات پیشرفته و دوربرد به اوکراین انجام می شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha