۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۲۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85473651
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رایزنی های فرمانده ارتش آمریکا در منطقه با عربستان درباره غزه

 نیویورک – ایرنا- ارتش آمریکا اعلام کرد مایکل اریک کوریلا، فرمانده مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به (سنتکام) برای دیدار با رهبران نظامی سعودی و دیپلمات های ارشد آمریکایی در روزهای پنجشنبه و جمعه به عربستان سعودی سفر کرد.

به گزارش ایرنا، سنتکام گفت که مایکل کوریلا با فیاض الرویلی، رئیس ستاد کل ارتش و دیگر فرماندهان ارشد نظامی عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) افزود:: «مقامات نظامی نگرانی‌های مشترک امنیتی منطقه‌ای، وضعیت کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و فرصت‌های بیشتر برای مشارکت در نوآوری فناوری‌های دفاعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. »

در بخش دیگری از بیانیه سنتکام آمده است که کوریلا همچنین در مورد حملات حوثی ها (انصارالله یمن) در دریای سرخ و خلیج عدن گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما اسرائیل ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

در مجموع، از ۷ اکتبر تاکنون، ۳۴ هزار و ۹۷۱ نفر در غزه کشته و ۷۸ هزار و ۶۴۱ نفر مجروح شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha