۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85475932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهادت وکیل سابق ترامپ علیه او و تاثیر پرونده حق السکوت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

نیویورک – ایرنا- مایکل کوهن، وکیل و حامی سابق دونالد ترامپ که اکنون به دشمنش تبدیل شده است، امروز دوشنبه به وقت محلی در دادگاه جنایی رئیس جمهور سابق آمریکا در جایگاه شاهد حضور یافت تا در پرونده حق السکوت ترامپ به یک بازیگر فیلم های مستهجن، علیه او شهادت دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، مایکل کوهن که زمانی یکی از وفادارترین افراد به ترامپ بود، در حالی که این محاکمه وارد پنجمین هفته خود در دادگاه جنایی ایالت نیویورک در منهتن می شود، شاهد بسیار مهم و اصلی هیات منصفه است.

مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ به دادگاه گفت که در موارد لازم برای راه انداختن کار رئیس سابقش دروغ می‌گفت. او اذعان کرد که به عنوان بخشی از کار حقوقی شخصی او، خبرنگارانی را که پوشش خبری آنها مورد علاقه ترامپ نبود، مرعوب می کرده است. 

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، برای نزدیک به یک دهه، کوهن ۵۷ ساله، به عنوان مدیر اجرایی و وکیل در شرکت املاک و مستغلات خانوادگی ترامپ مستقر در نیویورک کار می کرد و یک بار گفته است که برای ترامپ جمهوری خواه که تلاش می کند کاخ سفید را از جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا پس بگیرد، حتی حاضر است گلوله بخورد.

شهادت وکیل سابق ترامپ علیه او و ماجرای پرونده حق السکوت

کوهن که پس از آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۱۷ به عنوان وکیل شخصی وی خدمت می کرد، زمانی که دادستان های فدرال که در حال بررسی کارزار ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۱۶ بودند، از او جدا شد.

او به یکی از سرسخت ترین منتقدان ترامپ تبدیل شده است و مرتباً او را در رسانه های اجتماعی و پادکست ها مورد انتقاد قرار می دهد.

در حالی که اعضای هیات منصفه برای اولین بار کوهن را به صورت حضوری می بینند، حضور او در جلسه دادگاه از قبل پیش بینی شده بود.

شاهدان ده ها بار در مورد او صحبت کرده اند، در حالی که وکلای مدافع ترامپ از همان ابتدا به اعتبار کوهن حمله کرده و او را دروغگوی غیرقابل اعتماد خواند.

پس از اینکه تاد بلانچ، وکیل مدافع، گفت کوهن در حالی که لباسی به تن دارد که ترامپ را پشت میله‌های زندان نشان می دهد، در شبکه‌های اجتماعی فیلمی منتشر کرده است، قاضی خوان مرچان روز جمعه از دادستان‌ها خواست به کوهن بگویند که اظهارات عمومی درباره این پرونده را متوقف کند.

پرداخت ۱۳۰ هزار دلاری کوهن به استورمی دنیلز قبل از انتخابات ۲۰۱۶ با هدف جلوگیری از صحبت علنی او در مورد رابطه مخفیانه اش با ترامپ در سال ۲۰۰۶، در مرکز تحقیقات دادگاه قرار دارد.

استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن (پورن) روز سه‌شنبه ۷ می با حضور در دادگاه شهادت داد که در سال ۲۰۰۶ با دونالد ترامپ رابطه داشته و قبل از انتخابات ۲۰۱۶ بابت مخفی نگه داشتن این موضوع حق‌السکوت گرفته است.

استورمی دنیلز ۴۵ ساله با حضور در جایگاه شهود به مدت چند ساعت جزئیاتی را درباره دیدارش با ترامپ و توافقی که قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بابت مخفی نگه داشتن این موضوع انجام داده بودند، ارائه کرد.

دادستان‌های منهتن ترامپ را متهم کرده‌اند که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ به دنیلز حق‌السکوت پرداخته تا رابطه خود را با او فاش نکند، و سپس سوابق تجاری خود را دستکاری کرده تا ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت را مخفی کند و ترامپ نیز در این باره ادعاها اظهار بیگناهی کرده و حتی رابطه با این زن را انکار کرده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، دنیلز در صندلی شاهد در دادگاه حاضر شده و حتی جزئیات رابطه خود با ترامپ را در هتلی کنار دریاچه تاهو در نوادا در سال ۲۰۰۶ برای هیات منصفه بازگو کرده است.

دنیلز دوران کودکی خود را در لوئیزیانا فقیرانه توصیف و سپس درباره روزهای ابتدایی فعالیتش در صنعت فیلمسازی مستهجن سخن گفته و افزوده با ترامپ در مسابقات مشهور گلف در سال ۲۰۰۶ آشنا شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده ، دنیلز اذعان کرده وقتی ترامپ او را به پنت‌هاوس خود در هتل برای شام دعوت کرد، در برابرش مقاومت نکرده و در عین حال تاکید کرده الکل یا مواد مخدر مصرف نکرده و ترامپ نیز او را تهدید کلامی یا جسمی نکرده بود اما وقتی از رفتنش جلوگیری می کند، او از هوش می رود.

او حتی جزییاتی را مطرح کرده که وکلای ترامپ از قاضی خوان مرچن خواسته اند روند محاکمه را متوقف کند و گفته اند چنین جزئیاتی به قصد تحریک هیات منصفه بیان شده اما قاضی مرچن درخواست آنها را رد کرده و به دادستان نیز گفته است شهادت دنیلز را محدود کند.

تیم حقوقی ترامپ می‌گوید که این بازیگر فیلم‌های مستهجن برای حضور در برنامه «کارآموز» با ترامپ دیدار کرده بود و ترامپ به عنوان یک غول املاک نیویورک در آن زمان میزبان برنامه تلویزیونی محبوب «کارآموز» بود.

اما استورمی دنیلز که نام اصلی او «استفانی کلیفورد» است توضیح داده است که ترامپ پس از دعوت از او به سوئیت هتل خود در یک تورنمنت گلف افراد مشهور در دریاچه تاهو، نوادا، به او پیشنهاد رابطه داده است.

دنیلز گفته است که پس از تهدیداتی در سال ۲۰۱۱ مصمم بود این موضوع را خصوصی نگه دارد اما در جریان نامزدی ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۱۶ زمانی که او با اتهامات متعدد سوء رفتار جنسی مواجه شد، نظر خود را تغییر داد.

دادستان‌ها می‌گویند که مایکل کوهن، وکیل ترامپ مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به‌عنوان حق‌السکوت به دنیلز پرداخت کرده اما ترامپ سوابق تجاری خود را جعل کرده تا این واقعیت را پنهان کند که او این مبلغ را به کوهن باز پرداخته است.

ترامپ علاوه بر این پرونده در دادگاه، سه پرونده دیگری هم دارد که پیامدهای آن از اهمیت بیشتری برخوردار است و این تنها دادگاه این سیاستمدار جمهوری خواه آمریکایی تا قبل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پنجم نوامبر ۲۰۲۴ خواهد بود.

ترامپ که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ رئیس‌جمهور آمریکا بوده ، مدعی است این محاکمه تلاشی برای ضربه زدن به مبارزات انتخاباتی او با جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر است.

نکته قابل توجه اینکه حتی اگر دونالد ترامپ در این پرونده محکوم شود، مانع از راهیابی مجدد او به کاخ سفید، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر ۲۰۲۴ نخواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha