۱۳ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۴۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84988357
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع یمن: ائتلاف سعودی به جنگ روانی روی آورده است

تهران-ایرنا- وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در سخنانی با بیان اینکه ائتلاف متجاوز سعودی موفق به شکست اراده ملت یمن نشد، گفت که متجاوزان به جنگ روانی روی آورده‌اند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه المسیره، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع یمن در این باره اظهار داشت: ائتلاف متجاوز همزمان با تداوم محاصره، اقدامات خصمانه خود علیه ملت یمن را نیز تشدید کرده است.

العاطفی گفت: ائتلاف متجاوز پس از ناکامی در تضعیف اراده ملت یمن با تهاجم و محاصره خود، به جنگ روانی و شایعات دروغ متوسل شده است تا جبهه داخلی را هدف قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: ارتش یمن همچنان به اصل بازدارندگی استراتژیک ادامه خواهد داد تا متجاوزان متوجه شوند که صنعاء در زمینه حقوق مردم سازش نمی‌کند و در صورت لزوم برای اخراج آنها تلاش خواهد کرد.

العاطفی ادامه داد: به دشمن هشدار می‌دهیم که ادامه بازی با پرونده انسانی یمن کل منطقه را به مرز فاجعه می‌کشاند.

وی همچنین تاکید کرد: یمنی‌های آزاده به حجم خطرات و فداکاری‌ها در صورت اصرار متجاوزان برای دور کردن فرصت صلح اهمیتی نمی‌دهند، چراکه معتقدند زندگی بدون کرامت و عزت وجود ندارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha