۲۴۰ میلیارد ریال برای توسعه روستاهای شهرستان بروجن اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- فرماندار بروجن با اشاره به لزوم توسعه متوازن در تمامی مناطق گفت: ۲۴۰ میلیارد و ۸۴۹ میلیون ریال برای توسعه و عمران روستاهای این شهرستان اختصاص پیدا کرد.

فتاح کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: شهرستان بروجن هم‌اکنون ۳۶ روستا در بخش‌های مرکزی، گندمان و بلداجی دارد که از این تعداد ۲۹ روستا دارای دهیاری و هفت روستا بدون دهیاری است.

وی افزود: این مبلغ برای توسعه ۲۰ روستا در شهرستان بروجن اختصاص یافته که یک روستا در بخش مرکزی، ۱۰ روستا در بخش گندمان و ۹ روستا در بخش بلداجی واقع شده است.

کرمی تصریح کرد: از مبلغ اختصاص یافته از ردیف‌های ملی، استانی، محرومیت‌زدایی و سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری برای توسعه ۲۰ روستا در شهرستان بروجن ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای توسعه یک روستا در بخش مرکزی، ۱۳۲ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال به‌منظور توسعه ۱۰ روستا در بخش گندمان و ۸۷ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال برای توسعه ۹ روستا در بخش بلداجی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اختصاص سه هزار و ۲۰۰ تن قیر رایگان برای توسعه این روستاها یادآور شد: از این میزان ۲۵۰ تن برای یک روستا در بخش مرکزی، یک‌هزار و ۹۵۰ تن برای ۱۰ روستا در بخش گندمان و یک‌هزار تن برای ۹ روستا در بخش بلداجی اختصاص داده شد.

فرماندار بروجن گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح‌های هادی، اصلاح معابر روستایی و طرح منظومه با اشتغال‌زایی مناسب، اقدامات قابل‌توجهی در شهرستان بروجن انجام داده است.

وی اصلاح معابر را از مهمترین خواسته‌های مردم روستاهای شهرستان بروجن دانست و گفت: ۳۹ هزار مترمربع از معابر روستایی شهرستان بروجن به بازسازی نیاز دارد.

کرمی تاکید کرد: اعتبار اختصاص یافته از ردیف‌های مختلف ملی، استانی، محرومیت‌زدایی و سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری برای توسعه روستاهای شهرستان بروجن کافی نیست و نیازمند بودجه و توجه بیشتر است.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه سال‌جاری به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha