گام‌های دولت سیزدهم برای پیشرفت و توسعه شهرستان بروجن

شهرکرد- ایرنا- با روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه خاص این دولت به مناطق کمترتوسعه‌یافته کشور مانند چهارمحال و بختیاری در یک‌سال اخیر اقدامات قابل‌توجهی برای تسریع در روند توسعه بخش‌های مختلف این استان به‌ویژه شهرستان بروجن انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان بروجن یکی از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران با بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور واقع شده است و کوتاه‌ترین مسیر برای اتصال این استان‌ها را دارد.

شهرستان بروجن با قرار گرفتن در مرکزیت جاده‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل راه‌آهن چهارمحال و بختیاری مصوب شد نقش مهمی در افزایش تراتزیت کریدور شمال و جنوب کشور با کوتاه‌ترین مسیر داشته است و هم‌اکنون بخش عمده و قابل‌توجهی از تردد و ترافیک جاده‌ای مربوط به خودروهای سبک، نیمه‌سنگین و سنگین کشور از جاده‌های این شهرستان انجام می‌شود.

شهرستان بروجن با ۲ هزار و ۲۵۷ کیلومتر مربع وسعت در شرقی‌ترین قسمت چهارمحال و بختیاری واقع شده که با ۱۲۵ هزار نفر جمعیت به‌عنوان دومین شهرستان استان مطرح است.

۲۳ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال برای شهرستان بروجن مصوب و در نظر گرفته شداستقرار شهرستان بروجن در مسیر سه استان بزرگ اصفهان، فارس و خوزستان باعث شده تا این شهرستان به شاهراه حیاتی و اصلی حمل بار و مسافر از استان‌های فلات مرکزی کشور با بنادر جنوب‌غرب و جنوب ایران تبدیل شود.

این موقعیت باعث‌ شده تا شهرستان بروجن نسبت به سایر شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری در بخش اشتغالزایی، رونق اقتصادی و پیشگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه شرایط بهتری داشته باشد.

بهره‌مندی از این ظرفیت بالقوه و ضرورت توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل‌ونقل در شهرستان بروجن باعث شده است تا در سال‌های اخیر نسبت به برنامه‌ریزی و آغاز عملیات اجرایی احداث و توسعه جاده‌های اصلی این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

استقرار ۴۰۰ واحد تولیدی در پنج شهرک صنعتی شهرستان بروجن برابر ۴۲ درصد صنعت چهارمحال و بختیاری باعث شده تا این شهرستان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق صنعتی کشور و چهارمحال و بختیاری مطرح باشد.

واحدهای تولیدی ظریف مصور، نخ نگین، فولاد و ورق خودرو از مهم‌ترین صنایع ایران و چهارمحال و بختیاری است که در شهرک‌های صنعتی شهرستان بروجن فعالیت می‌کند.

هم‌اکنون روند اجرایی احداث فاز دوم توسعه شهرک صنعتی بروجن بدون هیچ‌گونه معضل و مشکل اجتماعی در حال انجام بوده و ظرفیت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف باعث تسریع در روند توسعه منطقه و چهارمحال و بختیاری شده است.

به‌همین منظور در یک‌سال اخیر و با آغاز فعالیت دولت سیزدهم روند خدمات‌رسانی به مناطق کمترتوسعه‌یافته مانند چهارمحال و بختیاری تسریع و در این راستا اقدامات مطلوب و مناسبی برای توسعه حوزه‌های مختلف استان و شهرستان بروجن انجام شد.

دولت سیزدهم نجات‌بخش حوزه کشاورزی شهرستان بروجن شد

گام‌های دولت سیزدهم برای پیشرفت و توسعه شهرستان بروجن

یکی از کشاورزان شهرستان بروجن گفت: دولت سیزدهم در یک‌سال اخیر توجه مطلوبی به تغییر الگوی کشت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای توسعه‌ای شهرستان بروجن داشته است.

حسین منصوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه ساخت و سازهای گلخانه‌ای نقش مهمی در مدیریت مصرف آب و خاک، جلوگیری از اتلاف انرژی و بهبود سرمایه‌گذاری دارد که دولت سیزدهم به این مهم توجه ویژه‌ای در شهرستان بروجن دارد.

وی افزود: در مدت فعالیت دولت سیزدهم همچنین توجه خاصی به تجهیز زمین‌های کشاورزی کشور به شبکه‌های آبیاری نوین شد که مسوولان می‌توانند با توجه به خشکسالی‌های ۱۵ سال اخیر سهم قابل‌توجهی از این طرح به شهرستان بروجن اختصاص دهند.

منصوری تصریح کرد: تزریق اعتبارات در قالب وام‌های بانکی و تسهیلات بلاعوض از راهکارهای نجات حوزه کشاورزی، دامپروری و اقتصاد هر منطقه است که دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود به پرداخت این مشوق‌ها توجه کرده است و کشاورزان شهرستان بروجن هم از برخی این مشوق‌ها بهره‌مند شده‌اند.

طرح دولت سیزدهم برای ساخت مسکن، توان اقتصادی خانوارها را تقویت کرد

گام‌های دولت سیزدهم برای پیشرفت و توسعه شهرستان بروجن

یکی از اهالی شهرستان بروجن نیز گفت: طرح دولت سیزدهم برای ساخت مسکن ویژه محرومان و افراد کم‌درآمد نقش مهمی در تقویت توان اقتصادی این خانوارها ایفا کرد.

محمد غفاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم‌اکنون بسیاری خانواده‌ها می‌توانند به‌جای پرداخت اجاره‌بهای سنگین نسبت به پرداخت قسط‌های وام مربوط به تهیه مسکن خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم با اصلاح طرح هدفمندی یارانه‌ها توانست حمایت مطلوبی از خانوارهای کم‌توان اقتصادی داشته باشد.

غفاری تصریح کرد: اختصاص اعتبار در قالب‌های مختلف برای راه‌اندازی طرح‌های راکد، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و بهره‌برداری از طرح‌های جدید از دستاوردهای دولت سیزدهم در کشور و شهرستان بروجن بود که به‌علت افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی باعث اُمیدآفرینی بین مردم و گروه‌های مختلف شده است.

وی اظهار داشت: حمایت از جوانی جمعیت، توسعه زیرساخت‌های بخش‌های مختلف و ارتقای شاخص‌های حوزه‌های گوناگون براساس رعایت عدالت و توازن منطقه‌ای اقدام مطلوبی است که در دولت سیزدهم انجام و باعث تسریع در رونق بسیاری مناطق مانند شهرستان بروجن شد.

۲۳ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال برای توسعه شهرستان بروجن مصوب شد

گام‌های دولت سیزدهم برای پیشرفت و توسعه شهرستان بروجن

فرماندار بروجن گفت: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری ۲۳ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال برای این شهرستان مصوب و در نظر گرفته شد که ابلاغ و جذب این اعتبارات تحول بزرگی در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کند.

فتاح کرمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل جاده شهرکرد به بروجن به لردگان به خوزستان و محور ارتباطی گندمان به بلداجی با ۱۵ پروژه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال تصویب شد.

وی با اشاره به تصویب پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای راه‌آهن چهارمحال و بختیاری در حوزه شهرستان بروجن در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون ۳۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات این شهرستان برای اجرای طرح‌های قابل ارائه و مصوب در پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده است.

برای تکمیل جاده شهرکرد به بروجن به لردگان به خوزستان و محور ارتباطی گندمان به بلداجی با ۱۵ پروژه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال تصویب شدکرمی به اختصاص ۳۳ میلیارد ریال برای تکمیل ۲۳ خانه عالم در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: امسال ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۳۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری برای طرح‌های فرهنگی این شهرستان اختصاص پیدا کرد.

وی یادآور شد: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط، ۵۰۰ میلیارد ریال به‌منظور تکمیل مجتمع‌های گردشگری ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد آقبلاغ اختصاص پیدا کرد.

فرماندار بروجن سرانه ورزشی در این شهرستان را ۷۸ سانتیمتر به‌ازای هر نفر دانست و اظهار داشت: به‌منظور ارتقای این سرانه‌ها سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۱۶۰ میلیارد ریال در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

وی با اشاره به اختصاص ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و یک‌هزار میلیارد ریال از محل سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۱۳ هزار و ۱۵۰ نفر در شهرستان بروجن نام‌نویسی کردند که از این تعداد سه هزار و ۴۱۲ نفر تأیید نهایی شده و تنها یک‌هزار و ۹۴۴ نفر واریز وجه داشته‌اند.

گام‌های دولت سیزدهم برای پیشرفت و توسعه شهرستان بروجن

کرمی با اشاره به رشد ۶۶ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان بروجن در سال‌جاری اظهار داشت: امسال ۷۷۲ میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال اعتبار در ۲۳ فصل و برای تکمیل و بهره‌برداری از ۱۴۰ طرح عمرانی و خدماتی این شهرستان اختصاص داده شد.

وی گفت: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری هفت هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار به‌منظور برای زیرساخت‌های جاده‌ای شهرستان بروجن تصویب شده که این مبلغ برای تکمیل جاده شهرکرد به بروجن، احداث ساختمان پلیس‌راه بروجن به لردگان و راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی کُردشامی اختصاص پیدا کرد.

فرماندار بروجن به مصوبه راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی کُردشامی اشاره و تاکید کرد: از این مبلغ ۳۶ میلیارد ریال مختص راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی کُردشامی به‌منظور کنترل خودروهای قاچاق و شوتی است که نسبت به اعتبار سال گذشته ۲۶۰ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به وجود ۴۰ درصد بزرگراه‌های چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن افزود: این در حالی است که ۳۳ درصد تصادف‌های برون‌شهری و ۲۵ درصد تصادف‌های مُنجر به فوت در این شهرستان رُخ می‌دهد.

گام‌های دولت سیزدهم برای پیشرفت و توسعه شهرستان بروجن

کرمی عبور جاده شریانی شمال به جنوب کشور از بروجن را یک ظرفیت برای این شهرستان اعلام و تصریح کرد: در شبانه‌روز افزون‌بر ۳۰ هزار دستگاه انواع خودرو سبک، نیمه‌سنگین و سنگین از این جاده عبور می‌کند که از این تعداد ۶۰۰ تا ۷۰۰ خودرو شوتی مخصوص حمل کالاهای غیرمجاز و قاچاق بوده و ۲۵ درصد تصادف‌های به‌علت سرعت‌های غیرمجاز و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان این خودروها است.

وی با اشاره به کشف و ضبط مقادیر قابل‌توجهی مواد مخدر در جاده‌های شهرستان بروجن همزمان با طول سال یادآور شد: بهره‌برداری و راه‌اندازی پلیس‌راه بروجن به لردگان تا پایان سال‌جاری نقش اصلی و مهمی در افزایش کشفیات مواد مخدر و کالاهای قاچاق خواهد داشت.

فرماندار بروجن با اشاره به وجود ۴۱۳ کیلومتر جاده در شهرستان بروجن اظهار داشت: از این میزان ۱۷۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۴۰ کیلومتر اصلی، ۳۵ کیلومتر فرعی و ۱۶۸ کیلومتر روستایی است که همین جاده‌ها باعث شده تا محورهای ارتباطی این شهرستان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق کشور در صنعت و ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر تبدیل و معرفی شود.

وی گفت: شهرستان بروجن سهم بسزا و تأثیرگذاری در جابجایی ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر کشور و چهارمحال و بختیاری دارد به‌طوری که براساس آمار مستند، در نیمه نخست سال‌جاری یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات تولیدی، صنعتی، کشاورزی و بازرگانی از این شهرستان بارگیری و به نقاط مختلف کشور حمل و در این مدت بیش از ۲۲۸ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل مسافربری بروجن جابه‌جا شده است.

کرمی تاکید کرد: با توجه به اهمیت جاده‌های شریانی شهرستان بروجن و براساس آمار مستند موجود، روزانه بیش از ۳۰ هزار دستگاه انواع خودرو سنگین، نیمه‌سنگین و سبک از جاده‌های این شهرستان تردد و نسبت به جابجایی بار و مسافر کشور بین استان‌های فلات مرکزی کشور با بنادر جنوب‌غرب و جنوب ایران اقدام می‌کنند.

گام‌های دولت سیزدهم برای پیشرفت و توسعه شهرستان بروجن

وی با اشاره به مطلوب بودن وضعیت کلی جاده‌های شهرستان بروجن افزود: به‌‎عنوان نمونه محور ارتباطی شهرکرد به بروجن به خوزستان با ۸۵ کیلومتر طول در حوزه این شهرستان، دومین جاده پُرتردد چهارمحال و بختیاری است که حجم بالای حمل بار به‌علت استقرار صنایع بزرگ و مادر مانند فولاد سفیددشت و سیمان شهرکرد از این مسیر انجام و جابجا می‌شود.

فرماندار بروجن تصریح کرد: خوشبختانه در مدت فعالیت دولت سیزدهم این مسیر با تکمیل هشت کیلومتر از قطعه‌های باقی‌مانده حد فاصل شهرهای فرادنبه تا سفیددشت به‌‎صورت کامل چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته اما لازم است شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اصلاح ورودی شهر فرادنبه و ورود و خروجی شهر سفیددشت اقدام کند.

وی با اشاره به نقش مستقیم اجرا، تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از جاده‌های چهار خطه در کاهش حوادث، پائین آمدن میزان تلفات و افزایش ایمنی جاده‌ها یادآور شد: به‌همین منظور علاوه بر تصویب اختصاص اعتبارات مطلوب به شهرستان بروجن در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری، اعتبارات حوزه حمل‌ونقل این شهرستان نسبت به سال گذشته ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرد که این مهم قابل‌توجه و نشان‌دهنده توجه دولت سیزدهم به ارتقای جاده‌ها به‌ عنوان زیربنای توسعه همه‌جانبه است.

کرمی اظهار داشت: علاوه بر ظرفیت‌های جاده‌ای شهرستان بروجن و نقش این شهرستان در کوتاه شدن مسیر اتصال و ارتباط استان‌های فلات مرکزی کشور با بنادر جنوب‌غرب و جنوب ایران اما متاسفانه نبود کمربندی و حجم ترافیک بالا باعث شده تا ترافیک خودروهای سنگین به داخل شهر هدایت و باعث آسیب جدی به زیرساخت‌های شهری، بروز آلودگی‌های صوتی فراوان و افزایش آلایندگی‌های زیست‌محیطی شود.

وی گفت: به‌همین منظور عملیات اجرایی احداث کمربند شمالی بروجن تیرماه ۱۳۹۹ آغاز و تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح تأمین و هزینه شده که براساس برنامه زمان‌بندی و پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است این طرح در صورت تامین به‌موقع اعتبارات تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و بهره‌برداری شود.

فرماندار بروجن به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی عملیات اجرایی احداث کمربند شمالی بروجن اشاره و تاکید کرد: با بهره‌برداری از این طرح حجم ترافیک ناشی از تردد خودروهای سنگین در معبرهای شهر بروجن حداقل ۷۰ درصد کاهش خواهد داشت.

وی افزود: امسال ۶۳ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان بروجن به فصل حمل‌ونقل این شهرستان در حوزه‌های تعمیر و نگهداری راه‌های روستایی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، تعمیر و نگهداری راه‌های اصلی و فرعی اختصاص داده شد.

کرمی تصریح کرد: همچنین ۲۴ میلیارد ریال از اعتبارات این شهرستان در سال‌جاری برای انجام خط‌کشی ۱۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و شریانی این شهرستان اختصاص پیدا کرد.

وی یادآور شد: امسال ۱۵۰ میلیارد ریال برای روکش آسفالت جاده بروجن به گندمان ابلاغ شد که عملیات اجرایی این طرح تا بهار سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

گام‌های دولت سیزدهم برای پیشرفت و توسعه شهرستان بروجن

فرماندار بروجن با اشاره به لزوم توسعه متوازن در تمامی مناطق اظهار داشت: در این راستا ۲۴۰ میلیارد و ۸۴۹ میلیون ریال برای توسعه و عمران ۲۰ روستا در شهرستان بروجن اختصاص پیدا کرد که یک روستا در بخش مرکزی، ۱۰ روستا در بخش گندمان و ۹ روستا در بخش بلداجی واقع شده است.

وی گفت: شهرستان بروجن هم‌اکنون ۳۶ روستا در بخش‌های مرکزی، گندمان و بلداجی دارد که از این تعداد ۲۹ روستا دارای دهیاری و هفت روستا بدون دهیاری است.

کرمی تاکید کرد: از مبلغ اختصاص یافته از ردیف‌های ملی، استانی، محرومیت‌زدایی و سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری برای توسعه ۲۰ روستا در شهرستان بروجن ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای توسعه یک روستا در بخش مرکزی، ۱۳۲ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال به‌منظور توسعه ۱۰ روستا در بخش گندمان و ۸۷ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال برای توسعه ۹ روستا در بخش بلداجی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اختصاص سه هزار و ۲۰۰ تن قیر رایگان برای توسعه این روستاها افزود: از این میزان ۲۵۰ تن برای یک روستا در بخش مرکزی، یک‌هزار و ۹۵۰ تن برای ۱۰ روستا در بخش گندمان و یک‌هزار تن برای ۹ روستا در بخش بلداجی اختصاص یافت.

فرماندار بروجن تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح‌های هادی، اصلاح معابر روستایی و طرح منظومه با اشتغال‌زایی مناسب، اقدامات قابل‌توجهی در شهرستان بروجن انجام داده است.

وی اصلاح معابر را از مهمترین خواسته‌های مردم روستاهای شهرستان بروجن دانست و یادآور شد: ۳۹ هزار مترمربع از معابر روستایی شهرستان بروجن به بازسازی نیاز دارد.

کرمی اظهار داشت: البته اعتبار اختصاص یافته از ردیف‌های مختلف ملی، استانی، محرومیت‌زدایی و سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری برای توسعه روستاهای شهرستان بروجن کافی نیست و نیازمند بودجه و توجه بیشتر است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های ۱۵ سال اخیر و لزوم اصلاح و تغییر الگوی کشت گفت: تا ۲ سال آینده بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در شهرستان بروجن به بهره‌برداری می‌رسد.

گام‌های دولت سیزدهم برای پیشرفت و توسعه شهرستان بروجن

فرماندار بروجن تاکید کرد: این شهرستان ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۵۰ درصد این زمین‌ها به‌علت خشکسالی‌های ۱۵ سال اخیر از چرخه تولید خارج شده است و به‌منظور استفاده بهینه از منابع آب و تلاش برای افزایش سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی، هم‌اینک ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان برای اجرای روش‌های آبیاری نوین آماده شده‌اند که راه‌اندازی آن به اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اختصاص ۱۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های چهارمحال و بختیاری برای بخش کشاورزی شهرستان بروجن در سال‌جاری افزود: امسال ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، محرومیت‌زدایی و مصوبات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت به استان برای حوزه‌های دیگر کشاورزی شهرستان بروجن مانند دامداری، عشایر، منابع‌طبیعی و آبخیزداری اختصاص پیدا کرد.

کرمی به وجود تعدادی مجتمع نیمه‌تمام دامپروری در شهرستان بروجن اشاره و تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت این مجتمع‌های دامپروری از ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته به‌علت مشکلات تخصیص آب، زمین و اعتبارات رها شده‌اند.

وی یادآور شد: به‌همین منظور از محل ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبارات بخش‌های زیرمجموعه حوزه کشاورزی شهرستان بروجن در سال‌جاری مبلغی برای تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از این مجتمع‌های دامپروری در نظر گرفته شد.

فرماندار بروجن با اشاره به اختصاص بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان بروجن از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون اظهار داشت: این مبلغ برای زیرسازی، اجرای شبکه توزیع گاز، ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب، شبکه توزیع برق و کانال هدایت آب‌های سطحی هزینه شده است.

وی ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی را از مصوبات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: در این راستا شهرک صنعتی کنرک شهرستان بروجن با ۸۰ هکتار وسعت در مرحله آخر استعلام از دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار دارد.

گام‌های دولت سیزدهم برای پیشرفت و توسعه شهرستان بروجن

فرماندار بروجن به اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین از سوی منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری برای شهرک صنعتی شماره ۲ بروجن اشاره و تاکید کرد: طرح توسعه شهرک صنعتی فرادنبه به وسعت ۶ هکتار در مرحله واگذاری است.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی شهرستان بروجن افزود: امسال هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این شهرستان اختصاص پیدا کرده که هفت هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری و بقیه از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان بوده است.

کرمی بومی‌سازی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌منظور افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه را ضروری اعلام و تصریح کرد: در این راستا باید راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌منظور بازاریابی برای فروش تولیدات مربوط به بهره‌مندان از تسهیلات و وام‌های اشتغال‌زایی این حوزه مورد توجه قرار گیرد تا کسب و کار رونق پیدا کند.

وی یادآور شد: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان بروجن مانند ساختمان فرهنگسرا، تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، اصلاح و سامان‌دهی ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها با هدف کنترل ترافیک و ارتقای ایمنی در تردد خودروها، انجام مطالعه و تامین آب آشامیدنی، تقویت زیرساخت‌های شهرک صنعتی، تکمیل مسیل‌ها و تجهیزات ورزشی در مناطق مختلف شهرستان بروجن در دستور کار قرار دارد.

فرماندار بروجن اظهار داشت: هم‌اکنون هفت هزار و ۹۱۱ بیمه شده در این شهرستان از خدمات صندوق بیمه کشاورزی، روستائیان و عشایر استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به سکونت هفت هزار نفر در محله الهیه بروجن گفت: در یک مانور جهادی پنج هزار مترمکعب نخاله با بهره‌گیری از ۲۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهسازی سنگین از این محله جمع‌آوری شد و عملیات اجرایی مرحله نخست اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در الهیه بروجن با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار و آسفالت معبرهای این محله با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به‌زودی آغاز می‌شود.

کرمی به اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به این شهرستان اشاره و تاکید کرد: این مبلغ از محل اعتبارات ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران در ۲ مرحله برای طرح‌های مصوب بازسازی سیل مردادماه سال‌جاری شهرستان بروجن اختصاص داده شده است.

وی افزود: ساماندهی معابر و مسیل‌های شهری و روستایی، ترمیم و بازسازی مسیرهای ارتباطی، بازسازی و لایروبی قنات‌ها و مرمت و بازسازی زیرساخت‌های آبزی‌پروری از مهمترین طرح‌های مصوب بازسازی سیل مردادماه سال‌جاری شهرستان است.

فرماندار بروجن تصریح کرد: این مبلغ همچنین برای بازسازی، مرمت و تجهیز پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، مرمت و بازسازی ساختمان و تجهیزات ایستگاه‌های هواشناسی که سیل مردادماه سال‌جاری شهرستان بروجن دچار خسارت شده‌اند هزینه می‌شود.

کرمی با اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان پزشکی قانونی شهرستان بروجن تا دهه‌فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری یادآور شد: از این مبلغ ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان و ۸۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری تامین شده که نسبت به سال گذشته ۱۲۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه سال‌جاری به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha