روزانه ۱۳۰ تن زباله خانگی در شهرکرد تولید می‌شود

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با تاکید بر اجرای طرح بازیافت از مبدا گفت: روزانه ۱۲۰ تن انواع زباله خانگی در مرکز چهارمحال و بختیاری تولید و جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایرنا،داوود مؤمنی شامگاه یکشنبه در یکصد و پنجاه و دومین نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری که درخصوص تولید زباله‌های خانگی، غیرخانگی و عمرانی برگزار شد، تاکید کرد: از این میزان ۸۸ درصد زباله تَر و ۱۲ درصد زباله خشک و قابل بازیافت است.

وی سرانه تولید زباله هر شهروند شهرکردی را ۶۴۰ گرم در شبانه‌روز دانست و افزود: روزانه پنج تن انواع زباله پزشکی و ۳۰ تن زباله عمرانی در مرکز استان تولید و جمع‌آوری می‌شود.

مؤمنی اعتبار طرح جمع‌آوری، سامان‌دهی و دفن پسماند شهرکرد در سال‌جاری را ۴۲۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: این اعتبار در سال آینده به ۸۵۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تعطیل شدن فعالیت شهرک بازیافت شهرکرد با ظرفیت تفکیک روزانه ۲۵۰ تن زباله در مرحله نخست یادآور شد: تکمیل نبودن زیرساخت‌های مورد نیاز از سوی سرمایه‌گذار و اختلاف بین شرکا و سرمایه‌گذاران عامل تعطیلی این مرکز است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با اشاره به موفق نبودن اجرای سه مرحله طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد اظهار داشت: مرحله چهارم این طرح در مرحله اجرایی قرار گرفته، قرارداد آن بسته شده و جانمایی و استقرار کانکس‌ها در حال انجام است.

وی گفت: روند اجرای کامل طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد پس از تصویب در شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.

مؤمنی به دفن غیراصولی زباله‌های شهرکرد در ۴۰ سال گذشته اشاره و تاکید کرد: هم‌اکنون این مکان و سایت سامان‌دهی شده است و دفن زباله‌ها به‌صورت اصولی انجام می‌شود.

وی با اشاره به محدود کردن راه‌های دسترسی به سایت دفن زباله شهرکرد به‌منظور جلوگیری از حضور زباله‌گردها در این مکان افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری با همکاری اداره‌کل دامپزشکی استان نسبت به جمع‌آوری، واکسیناسیون و قلاده‌گذاری سگ‌های بدون‌صاحب اقدام کرده است.

نظارت بر فعالیت‌های خدمات شهری افزایش یابد

روزانه ۱۳۰ تن زباله خانگی در شهرکرد تولید می‌شود
یکی از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: شهرداری مرکز استان در گذشته نظارت مطلوبی بر خدمات شهری نداشت که این موضوع باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا بیاتی به موفق نبودن سه مرحله اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد تاکید کرد: شکست مجموعه مدیریت شهری در اجرای این طرح باید آسیب‌شناسی شود تا در مرحله جدید بتوان به موفقیت رسید.

وی جمع‌آوری سگ‌های بدون‌صاحب در محله‌های مختلف شهرکرد را نیازمند فعالیت علمی دانست و یادآور شد: در این راستا بهره‌مندی از توان، ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

بیاتی تصریح کرد: زباله‌های شهرهای دیگر به هیچ‌وجه نباید در سایت دفن زباله مرکز چهارمحال و بختیاری منتقل و دفن شود.

وی اظهار داشت: مسوولان سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد برآورد دقیق، علمی و کارشناسی از وضعیت تولید و بازیافت زباله در مرکز چهارمحال و بختیاری و مقایسه آن با شهرهای هم‌تراز در کشور را ارائه دهند.

شهرداری شهرکرد ارتقای مبلمان شهری را در دستور کار قرار دهد

روزانه ۱۳۰ تن زباله خانگی در شهرکرد تولید می‌شود
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: شهرداری هرس، آرایش و پیرایش درختان و فضای سبز، رنگ‌آمیزی بلوارها، ارتقای وضعیت مبلمان شهری و اجرای دیوارنگاره‌ها را در دستور کار قرار دهد.

فاطمه بیگی تاکید کرد: در این راستا توجه به محله‌های کمتربرخوردار به‌خصوص در جنوب و ناحیه غرب شهرکرد باید به‌طور خاص در دستور کار برنامه‌های شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: موکول نشدن سامان‌دهی وضعیت شهر به شب عید و ارائه خدمات شهری مورد نیاز شهروندان در طول سال می‌تواند حس خوبی بین مردم جامعه ایجاد کند.

اقدامات انجام شده در مدیریت شهری به شهروندان اطلاع‌رسانی شود

روزانه ۱۳۰ تن زباله خانگی در شهرکرد تولید می‌شود
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: اطلاع‌رسانی به مردم از روند اقدامات انجام شده در مجموعه مدیریت شهری به‌ویژه حوزه خدمات شهری ضروری است.

ماشاءالله ایزدی تصریح کرد: باید به زیباسازی و تمیز کردن شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری توجه شود.

وی یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری در شهرداری شهرکرد جمع‌آوری سگ‌های بدون‌صاحب به‌ویژه در محله‌های بروم‌پهنه، میدان معلم و ناحیه غرب را با اولویت در دستور کار خود قرار دهد.

ایزدی اظهار داشت: اصلاح و سامان‌دهی ورودی‌های مرکز چهارمحال و بختیاری به‌عنوان یکی از دغدغه‌های شهروندان شهرکردی مورد توجه قرار گیرد.

تدوین و اجرای طرح جامع پسماند شهرکرد از خواسته‌های شهروندان است

روزانه ۱۳۰ تن زباله خانگی در شهرکرد تولید می‌شود

نایب‌رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: تدوین و اجرای طرح جامع پسماند از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان و دغدغه‌های اعضای این شورا به‌شمار می‌رود.

یوسف صادقی تقویت فرهنگ‌سازی برای تولید زباله و پسماند را ضروری اعلام و تاکید کرد: تفکیک زباله از مبدأ یکی از بهترین و مهمترین نیازهای شهرکرد است که به تقویت نیاز دارد.

وی با اشاره به دریافت گزارش‌هایی از برخی شهروندان در خصوص وجود سگ‌های بدون‌صاحب در سطح شهرکرد افزود: وجود این سگ‌ها در سطح شهر باعث رکود در طرح‌های مرتبط با توسعه گردشگری است.

صادقی سامان‌دهی نیروی انسانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری بروجن را ضروری اعلام و تصریح کرد: استفاده از تسهیلات کم‌بهره و قرض‌الحسنه به تقویت زیرساخت‌های توسعه گردشگری در شهرکرد کمک می‌کند.

وی رعایت ضوابط قانونی در تمامی امور را ضروری دانست و یادآور شد: نیاید با برخی چشم‌پوشی‌ها زمینه را برای فعالیت متخلفان فراهم کرد.

کلیات طرح واگذاری حجمی امور خدمات شهری شهرکرد به بخش خصوصی تصویب شد

روزانه ۱۳۰ تن زباله خانگی در شهرکرد تولید می‌شود

رییس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کلیات طرح واگذاری حجمی امور خدمات شهری در ۲ منطقه شهرکرد به پیمانکاران واجد شرایط بخش خصوصی با ۶۵۵ میلیارد ریال اعتبار تصویب شد.

مصطفی حیدری تاکید کرد: از این مبلغ ۲۸۵ میلیارد ریال برای منطقه یک و ۳۷۰ میلیارد ریال برای منطقه دو در نظر گرفته و پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: در این مناقصه هر پیمانکار فقط حق انتخاب و فعالیت در یکی از مناطق زیرمجموعه مدیریت شهری در شهرکرد را دارد.

به گزارش ایرنا، در این نشست قرار شد تا در یک نشست کارشناسی نسبت به بررسی دقیق محاسبه و دریافت عوارض مربوط به کامیون‌های حمل بتُن اقدام شود.

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha