سامان‌دهی حیوانات بدون صاحب از دغدغه‌های مردم در شهرکرد است

شهرکرد- ایرنا- نایب‌رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: تشکیل و فعال شدن کمیته سامان‌دهی حیوانات بدون صاحب از مهم‌ترین دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم و مدیریت شهری در شهرکرد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف صادقی شامگاه جمعه در یکصد و هفتاد و هفتمین نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: مرکز بهداشت به‌عنوان متولی نظارت بر بهداشت محیط در این خصوص حساسیت بیشتری داشته باشد و علاوه بر پیگیری تشکیل کمیته سامان‌دهی حیوانات بدون صاحب در استانداری با عضویت شهرداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، جهادکشاورزی و نیروی انتظامی اقدام و حقوق بهداشتی مردم را مطالبه کند.

وی مراکز تولید و تکثیر سگ‌های ولگرد مانند دامداری‌ها، سنگ‌شکن‌ها، کارگاه‌های حومه شهر و شهرک صنعتی شهرکرد را خارج از محدوده شهر دانست و یادآور شد: هم‌اکنون نظارت و کنترل بر روی این مراکز به‌طور جدی انجام نمی‌شود و همین عامل باعث تکثیر بیش از حد آن‌ها، سرازیر شدن به سمت شهر و تحمیل هزینه‌ها و عوارض متعددی برای شهرداری و مردم شده است.

رییس‌ کمیسیون خدمات‌شهری، فضای سبز و بهداشت عمومی شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: در همین راستا باید علاوه بر تشکیل کمیته سامان‌دهی حیوانات بدون صاحب، وظایف و مسوولیت‌های دستگاه‌های مربوطه تشریح و ابلاغ شود تا با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط این معضل تا حد قابل‌قبولی رفع شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از وجود دام در مناطق مسکونی ناحیه غرب شهرکرد گفت: مرکز بهداشت نسبت به مکاتبه با جهاد کشاورزی، دادستانی و استانداری و ابلاغ دستورالعمل‌ها، استانداردها و عواقب ناشی از مشکلات بهداشتی موجود اقدام کند تا بتوان با همکاری منابع‌طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی نسبت به راه‌اندازی مجتمع دامداری غرب مرکز استان اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، برخی از مردم در شهرکرد با انتشار تصاویری از وجود حیوانان بدون صاحب در صبحگاه گلایه‌مند هستند و خواستار جمع آوری سگ‌های ولگرد شده‌اند.

پیشتر ایرنا نیز فیلمی در این زمینه منتشر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha