هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شهرستان فارسان مصوب شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار فارسان گفت: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این شهرستان به مصوب رسید.

سید هادی صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این مبلغ برای ۵۲ مصوبه در حوزه‌های مختلف شهرستان فارسان تصویب شده که تکمیل طرح‌های سد غدیر و خط انتقال، جاده فارسان به دشتک و مسیر ارتباطی فارسان به چلگرد برای این شهرستان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به کُند بودن تعدادی از طرح‌های شهرستان فارسان در سال‌های گذشته و فعال شدن این پروژه‌ها در مدت فعالیت دولت سیزدهم افزود: تکمیل و بهره‌برداری از سالن ورزشی روستای کُران در هفته تربیت‌بدنی از جمله این طرح‌ها است.

صالحی تصریح کرد: سالن بوکس جونقان به‌عنوان تنها سالن استاندارد بوکس چهارمحال و بختیاری تکمیل شده است و پس از تجهیز تا دهه‌فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: ساخت خانه کُشتی فارسان، تکمیل سالن ورزشی پُردنجان، راه‌اندازی و تجهیز سینمای فارسان، احداث سه بوستان بانوان در شهرهای فارسان، باباحیدر و جونقان در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری مصوب شد.

فرماندار فارسان اظهار داشت: در این راستا زمین مورد نیاز برای ساخت بوستان بانوان شهرهای جونقان و باباحیدر زمین مشخص شده است و احداث بوستان بانوان شهر فارسان در مرحله مکان‌یابی قرار دارد.

وی گفت: برای دهه‌فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری طرح‌های قابل‌توجه و مطلوبی در شهرستان فارسان مانند زمین چمن باباحیدر بهره‌برداری می‌شود.

صالحی به تصویب ۱۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل و بهره‌برداری از استخر کارگران فارسان اشاره و تاکید کرد: با افتتاح این استخر تعداد استخرهای فارسان به دو مورد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تحول در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی و راه شهرستان فارسان در مدت فعالیت دولت سیزدهم افزود: هم‌اکنون تمامی شهرها و روستاها به محل‌های پروژه‌ای تبدیل شده‌اند.

فرماندار فارسان تصریح کرد: علاوه بر اقدامات فراوان جمهوری اسلامی در شهرستان فارسان اما روستاهای اقبال‌آباد، حاجی‌آباد و شریف‌آباد در منطقه هیرگان این شهرستان به فراموشی سپرده شده بود.

وی یادآور شد: مسیر این روستاها در ۴۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری با بارش برف مسدود می‌شُد اما هم‌اکنون جاده این روستاها آسفالت شده است.

صالحی با اشاره به فعال بودن طرح‌های چهارخطه باباحیدر به چلگرد و پردنجان به جونقان اظهار داشت: روند تکمیل این دو طرح با توجه به وضعیت و شرایط جوی هم‌اکنون کُند شده است.

وی با اشاره به رانشی بودن زمین این مسیر و لزوم خاک‌برداری تا زمان رسیدن به استانداردهای فنی و مهندسی گفت: این جاده یک محور ارتباطی شریانی و اصلی در اتصال شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ و استان‌های چهارمحال و بختیاری به خوزستان به‌شمار می‌رود.

فرماندار فارسان به تلاش برای تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از تونل فارسان به دشتک و جاده‌های طرفین آن اشاره و تاکید کرد: از طرف فارسان کمتر از یک کیلومتر جاده مانده که یک پیمانکار کمکی هم وارد کار شده است.

وی افزود: لاینینگ تونل فارسان به دشتک در حال انجام است که از سمت شهرستان فارسان تا سال آینده به پایان می‌رسد و بقیه این طرح در حوزه شهرستان اردل هم در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، طول جاده فارسان به دشتک ۲۵ کیلومتر و دارای یک دستگاه تونل به‌طول یک‌هزار و ۵۵۰ متر است.

احداث جاده و تونل فارسان به دشتک در چهارمحال و بختیاری ۴۵ کیلومتر از مسیر ارتباطی شهرکرد به خوزستان را کمتر می‌کند.

صالحی تصریح کرد: مناسب‌سازی و تکمیل مسیل‌ها و حاشیه‌های رودخانه‌های شهرستان فارسان در شهرهای فارسان، ده‌چشمه، گوجان و چلیچه در حال اجرا است.

وی یادآور شد: براساس برآوردها و پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی کارشناسان حوزه‌های مختلف تا ۶ ماه آینده تحول اساسی در شهرستان فارسان ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه سال‌جاری به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha