ساخت نیروگاه زباله سوز بابل با مشارکت بخش خصوصی در دست پیگیری است  

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: ساخت نیروگاه زباله سوز باهدف مدیریت پسماند در شهر بابل با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی در دست پیگیری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور شامگاه یکشنبه طی گزارشی در ارتباط با مدیریت پسماند استان در دیدار با آیت الله محمدی از علمای استان مازندران و تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل افزود : در تمامی نقاط استان موضوع زباله یک چالش جدی است و عقب ماندگی وجود دارد اما در یکسال گذشته به اندازه ۱۰ سال در این خصوص در مازندران کار شد.
وی خاطر نشان کرد: اقدامات بسیاری خوبی در ارتباط با مرکز زباله سوز ساری، نوشهر و نور انجام شد و به عنوان مثال مرکز زباله سوز ساری بعد از ۱۳ سال از آغاز کلنگ زنی تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که این طرح اکنون پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.
استاندار مازندران اضافه کرد: برای ساماندهی پسماند بابل هم در ۲ مرحله بازدید میدانی از منطقه انجام شد و چندین گروه به این شهرستان اعزام شدند که در نهایت برنامه خوبی در دست پی ریزی قرار گرفت.
حسینی پور ادامه داد: در زمان حاضر حدود ۱۰ میلیارد تومان برای ساماندهی شیرابه پسماند شهر بابل اعتبار در نظر گرفته شد که با همراهی اساتید دانشگاهی اقدامات خوبی در این حوزه در دست اجرا است.
وی تصریح کرد: ۲ شرکت دانش بنیان داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه پسماند بابل اعلام آمادگی کردند و این فعالیت از نوع دانش بنیانی خواهد بود که متخصصان داخلی در صورت سرمایه گذاری توان تولید گازوئیل، بلوک نانو و بنزین از زباله را خواهند داشت.
استاندار مازندران گفت: در وزارت کشور پیگیری ها برای جذب اعتبارات برای ساماندهی زباله بابل در دست انجام است و دغدغه مندی ها به گونه است که تعیین تکلیف زباله بابل به مهم ترین اولویت مازندران در حوزه پسماند تبدیل شده است.
حسینی پور افزود: در ارتباط با ساخت بنگاه تفکیک زباله در مکان دپوی کنونی زباله بابل رایزنی هایی با وزارت کشور در دست انجام بوده و قرار است طبق زمان‌بندی برای اجرای این طرح در استان اقدام شود.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی شیرابه زباله بابل اعتبار در نظر گرفته شد که به طور حتم با ورود بخش خصوصی و ساخت نیروگاه زباله سوز بسیاری از چالش ها کاهش می یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha