۷هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های جاده‌ای بروجن مصوب شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار بروجن با اشاره به محورهای ارتباطی مهم این شهرستان گفت: امسال هفت هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار به‌منظور برای زیرساخت‌های جاده‌ای این شهرستان تصویب شده است.

فتاح کرمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این مبلغ در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل جاده شهرکرد به بروجن، احداث ساختمان پلیس‌راه بروجن به لردگان و راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی کُردشامی اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به مصوبه راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی کُردشامی افزود: از این مبلغ ۳۶ میلیارد ریال مختص راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی کُردشامی به‌منظور کنترل خودروهای قاچاق و شوتی است که نسبت به اعتبار سال گذشته ۲۶۰ درصد رشد دارد.

کرمی به وجود ۴۰ درصد بزرگراه‌های چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن اشاره و تصریح کرد: این در حالی است که ۳۳ درصد تصادف‌های برون‌شهری و ۲۵ درصد تصادف‌های مُنجر به فوت در این شهرستان رُخ می‌دهد.

وی عبور جاده شریانی شمال به جنوب کشور از بروجن را یک ظرفیت برای این شهرستان دانست و یادآور شد: در شبانه‌روز افزون‌بر ۳۰ هزار دستگاه انواع خودرو از این جاده عبور می‌کند.

فرماندار بروجن اظهار داشت: از این تعداد ۶۰۰ تا ۷۰۰ خودرو شوتی مخصوص حمل کالاهای غیرمجاز و قاچاق است که ۲۵ درصد تصادف‌های به‌علت سرعت‌های غیرمجاز و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان این خودروها است.

وی با اشاره به کشف و ضبط یک تُن مواد مخدر در جاده‌های شهرستان بروجن در هفته گذشته گفت: بهره‌برداری و راه‌اندازی پلیس‌راه بروجن به لردگان تا پایان سال‌جاری نقش اصلی و مهمی در افزایش کشفیات مواد مخدر و کالاهای قاچاق خواهد داشت.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان پزشکی قانونی شهرستان بروجن تا دهه‌فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری اشاره و تاکید کرد: از این مبلغ ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان و ۸۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری تامین شده که نسبت به سال گذشته ۱۲۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه سال‌جاری به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha