احداث ۳ هزار واحد مسکونی نیازمندان در گلستان برنامه‌ریزی شد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از برنامه‌ریزی برای ساخت ۳ هزار واحد مسکونی ویژه اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد این استان از مهر امسال تا مهر سال آینده خبر داد و گفت: منابع تسهیلاتی ارزان قیمت ۲ میلیارد ریالی و اعتبارات بلاعوض ۶۰۰ تا یک میلیارد ریالی برای هر واحد پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی روز چهارشنبه در جلسه انجمن خیرین مسکن ساز حساب ۱۰۰ امام (ره) گنبدکاووس افزود: تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده برای این تعداد واحد مسکونی با کارمزد پنج درصد و تنفس سه ساله و اقساط ۱۴ میلیون ریالی خواهد بود ضمن اینکه تسهیلات تکمیلی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۲ درصد هم برای افرادی که قادر به تامین سهم آورده نیستند، پیش بینی شده است.

وی با اشاره به فلسفه تسکیل حساب ۱۰۰ امام و احداث سرپناه برای نیازمندان اضافه کرد: طی چهار دهه گذشته از محل این حساب و کمک‌های دولتی اقدامات خوبی برای ساخت خانه اقشار آسیب‌پذیر و کم برخوردار انجام شد.

حسینی همچنین از درحال ساخت بودن ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در مناطق روستایی گلستان از محل سهمیه سال ۱۴۰۰ این استان خبر داد و گفت: برای احداث این واحدها که ۲۳۰ فقره آن در مناطق روستایی گنبدکاووس درحال ساخت قرار دارد علاوه بر تسهیلات ارزان قیمت بانکی ۳ هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض تامین و درحال پرداخت است.

به گفته وی، از سهمیه ۳ هزار واحد مسکونی ویژه اقشار نیازمند گلستان در سال جاری همه شهرستان استان بدون محدویت می‌توانند استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ادامه داد: واحدهای پیش بینی شده امسال با اولویت افراد فاقد مسکن و زیرپوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی به صورت خودمالکی یا انبوه‌سازی توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز احداث خواهد شد.

حسینی گفت: در گنبدکاووس یکی از نیکوکاران از چند سال پیش ۲ هکتار زمین در روستای "گدم آباد" برای ساخت مسکن محرومان هدیه کرده که می‌توان حداقل ۳۰۰ واحد مسکونی در آن احداث کرد.

احداث ۳ هزار واحد مسکونی نیازمندان در گلستان برنامه‌ریزی شد

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز و مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی حساب ۱۰۰ امام (ره) گلستان هم در این جلسه گفت: برای ساخت مسکن محرومان از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ قطعه زمین به مساحت تقریبی ۶ هزار مترمربع در ۲۲ روستا و هفت شهرستان این استان از سوی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی تامین شده که هشت قطعه آن در پنج روستای گنبدکاووس قرار دارد.

سیدحمیدرضا جعفری افزود: از زمان تفکیک گلستان از استان مازندران در دهه ۷۰ تاکنون مردم این استان ۱۳ میلیارد ریال به حساب ۱۰۰ امام کمک کردند که ۶۵۰ میلیون ریال آن توسط خیرین گنبدکاووس بوده ضمن اینکه در این مدت دولت‌ها در مجموع ۸۴۰ میلیارد ریال به این حساب کمک کردند که ۱۴۵ میلیارد ریال آن به گنبدکاووس اختصاص یافته است.

فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه با مثبت دانستن تغییر اساسنامه و ترکیب هیات امنای انجمن خیرین مسکن ساز حساب ۱۰۰ امام از شهریور امسال گفت: ترکیب جدید باید در این شهرستان باتوجه به تنوع اقوام و مذاهب، بومی سازی شود و از همه ظرفیت‌ها برای احداث مسکن محرومان استفاده کرد.

مهدی دهرویه با بیان اینکه نیکوکاران و مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس همراهی خوبی با ادارات و نهادها برای انجام کارهای عام المنفعه دارند، اضافه کرد: برای اجرای نهضت ملی مسکن در این شهرستان تاکنون ۱۴۸ هکتار زمین شناسایی شده که برای ۸۰ هکتار آن سند مالکیت صادر شده است.

دهرویه ادامه داد: برای موفقیت در طرح احداث مسکن نیازمندان در گنبدکاووس تلاش خواهیم کرد از همه ظرفیت‌های اداری، خیرین و مردم شهرستان استفاده شود.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: حمایت و پشتیبانی از طرح‌های مسکن نیازمندان به‌عنوان یک اصل مهم قانونی و انسانی بایدمورد توجه همگان (مسوولان، مردم و نیکوکاران) قرار گیرد.

همچنین به گفته مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس در سال های گذشته در مجموع ۵۵۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان با پرداخت ۱۳۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان قیمت در این شهرستان ساخته شده و یا در مراحل نهایی کار قرار دارد.

مرتضی صابری افزود: سهمیه امسال گنبدکاووس در بحث ساخت مسکن نیازمندان ۱۲۵ واحد از مجموع ۶۰۰ واحد استانی است که ۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به همراه تسهیلات ۲ میلیارد ریالی بانکی برای آنها تامین شده است.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha