۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84905725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار خانه و ۱۳۸ طرح هادی روستایی در گلستان به بهره‌برداری رسید

گرگان - ایرنا - همزمان با ۱۵ مهر روز روستا و در مراسمی متمرکز در روستای محمدآباد گرگان، یکهزار خانه و ۱۳۰ طرح هادی روستایی در گلستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم علی‌محمد زنگانه استاندار ، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیران کل دفتر امور روستایی استانداری و ثبت اسناد و املاک استان، فرماندار گرگان و جمعی از مسوولان سایر دستگاه‌ها حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برای ساخت هزار خانه روستایی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

سیدمحمد حسینی افزود: علاوه بر این، ۱۳۰ طرح هادی روستایی با هزینه ۳۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تخصیصی به این اداره کل مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در این مراسم، ۱۰۱ هزار مین جلد سند مالکیت روستایی استان با همکاری ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک استان در روستای محمدآباد به مالکان تحویل داده شد.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، در گلستان ۲۲۸ هزار و ۶۰۵ خانه روستایی وجود دارد که ۲۴۸هزار و ۴۲۲ خانوار در آنها زندگی می کنند و براساس گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بیش از ۱۰۰ هزار واحد آن در برابر حوادث طبیعی مقاوم بوده و بقیه برای حفظ سلامت ساکنان نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

شورای فرهنگ عمومی کشور ۱۵ مهر را با هدف ارج نهادن به روستاییان و فرهنگ روستایی به عنوان روز روستا و عشایر نامگذاری کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha