استاندار قم بر عزم جدی استان برای حل مشکل دانش‌بنیان‌ها تاکید کرد

قم - ایرنا - استاندار قم با بیان این که برخی از مشکلات دارای پیشینه ای طولانی مدت هستند بر عزم جدی استان برای حل مشکلات دانش بنیان ها تاکید کرد.

یه گزارش روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی روز چهارشنبه در جلسه شورای اقتصاد دانش‌بنیان با اشاره به اینکه از هیچ تلاشی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فروگذار نخواهیم کرد، افزود: اعتقاد مجموعه استان بر این است که باید جلسات خروجی داشته و مؤثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان گلایه‌های به حقی دارند، خاطرنشان کرد: این دغدغه‌ها درست و به جا بوده که پیگیری و رفع آن‌ها خروجی عینی جلسه است.

استاندار قم با اشاره به اینکه برخی از قوانین و مقررات کشور یکدیگر را نقض خواهند کرد، تصریح کرد: مجموعه مدیریت استان در مواردی که نیاز به پیگیری‌های ملی باشد، آمادگی لازم برای حل مشکلات را دارد.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات یک‌شبه نبوده و پیشینه‌ ای طولانی‌ دارد، یادآور شد: متأسفانه آن‌طور که باید برای حل این مشکلات تلاش نشده ولی امیدواریم در دولت جدید با همراهی و همدلی بیش‌تر این موانع برطرف شود.

شاهچراغی همچنین با بیان اینکه معرفی محصول از وظایف ذاتی جهاد کشاورزی است، افزود: مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیانی که مورد تائید پارک علم و فناوری هستند، می‌توانند از ظرفیت صداوسیمای استان قم نیز استفاده کنند.

دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های عملیاتی حوزه دانش‌بنیان خود را ارائه کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز در این جلسه، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با مطالعه و بررسی دقیق قوانین، نسبت به شناسایی ظرفیت‌های قانونی، تکالیف دستگاه اقدام نموده و برنامه عملیاتی خود را برای توسعه دانش‌بنیان‌ها در حوزه کاری خود ارائه نمایند.

سید مهدی قریشی اظهار داشت: با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان شرایط بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجادشده است.

وی با اشاره به توجه دولت به این موضوع افزود: طی این چند ماه آیین‌نامه‌های مختلفی برای حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی در بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت معدن و تجارت، آموزش و پرورش، وزارت کشور، سلامت، صنعت نفت، علوم تحقیقات و فناوری و اقتصاد در دولت تصویب و ابلاغ‌شده است که باید توسط دستگاه‌های متناظر پیگیری و اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha