افزایش همکاری نظامی تل آویو با ابوظبی با استقرار سامانه «باراک»

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای از استقرار دستکم ۲ سیستم پدافند هوایی از نوع «باراک» ساخت رژیم صهیونیستی در امارات حکایت دارد.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» با اعلام این خبر هدف از استقرار این سامانه های موشکی را مقابله با آنچه به زعم خود "تهدیدات احتمالی ایران" خواند، دانست.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، از دیگر اهداف استقرار این سامانه ساخت رژیم صهیونیستی در امارات مقابله با "حملات موشکی و پهپادی احتمالی انصارالله یمن" دانست.

براساس گزارش وبسایت «تاکتیکال ریپورت»، باتری‌ها و یک رادار Elta EL/M-۲۰۸۴ سامانه باراک نزدیک پایگاه هوایی الظفره در نزدیکی ابوظبی مستقر شده است.

«جروزالم پست» مدعی شد که این اولین قرارداد ابوظبی با تل آویو در این حوزه است و می تواند مقدمه خرید سیستم های موشکی بیشتر برای حفاظت از سایت های حساس این کشور شود.

این رسانه صهیونیست از ارائه پیشنهاد پیشین استقرار این موشک ها توسط تل آویو خبر داد و نوشت: "«نفتالی بنت» نخست وزیر پیشین اسرائیل به دستگاه امنیتی این کشور دستور داد تا به این کشور برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن کمک کند."

در پی سیاست‌های ستیزه‌جویانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دیدگاه‌ها و تحلیل‌های اشتباه کشورهای امارات و بحرین از شرایط منطقه و فرصت‌طلبی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، توافقنامه نامبارک امارات و بحرین با رژیم تل آویو موسوم به توافقنامه آبراهام در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) منعقد شد و دو کشور روابط پیشین خود را با این رژیم علنی کردند.

به دنبال بحرین و امارات، کشورهای سودان و مغرب به عادی سازی روابط میان خود و رژیم صهیونیستی اقدام و این توافقنامه نامبارک و ننگین را امضا کردند. عادی سازی روابط حکام این کشورها با رژیم صهیونیستی موجی از اعتراضات و محکومیت ها را در جهان اسلام به همراه داشت و مقامات، سیاستمداران، احزاب و جریان ها و ملت های مسلمان منطقه درباره تبعات چنین اقدامی هشدار داده و هدف تل آویو از عادی سازی را رخنه در بین کشورهای اسلامی و تفرقه و اختلاف افکنی در بین آنها و ایجاد تنش و برهم زدن صلح و ثبات منطقه دانستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha