امام جمعه کرمانشاه: اقدام تروریستی حرم شاهچراغ اوج ذلت دشمنان است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اقدام تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) را نشانه اوج ذلت و درماندگی دشمنان دانست و با اشاره به اینکه افراد حاضر در این حرم مظلومانه به شهادت رسیدند، گفت: این اقدام تروریستی نشانه ضعف دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های این هفته نماز جمع در مسجد جامع اظهار کرد: کسانی که در حرم شاهچراغ (ع) به شهادت رسیدند برای نماز و عبادت و توسل به آن حرم مراجعه کرده بودند نه برای تیراندازی و خونریزی و این اقدام نزد افراد آگاه محکوم است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۳ سال عمر با برکت خود از این اتفاقات زیاد به خود دیده است و در هشت سال جنگ تحمیلی شهدای بسیاری برای حفظ انقلاب جان خود را فدا کردند.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه در ادامه گفت: این بندگی است که استکبار و ظلم را به زانو در می‌آورد و امام خمینی (ره) با تکیه بر همین اسلام به آمریکا می‌گوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد و رهبر شوروی را به اسلام دعوت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: اسلام و مبانی آن قدرتمند است و پیامبر اکرم (ص) بیش از ۴۰ نامه به حاکمان سایر سرزمین‌ها می‌نویسند و دعوت به اسلام و بندگی خدا می‌کنند، لذا دانشگاه ها و مدارس باید به این موضوعات توجه کنند.

آیت الله علما تصریح کرد: اگر انسان بنده خداوند باشد و برای رسیدن به رستگاری تلاش کند، مقام معنوی وی را بالا می‌برد و این شعارهایی که در خیابان‌ها مطرح می‌شود به حاشیه می‌رود.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران ام القری است و نگاه شرق و غرب عالم به این کشور است و کشورهای غربی و اروپایی توان دیدن اقتدار و صلابت و پیشرفت‌های این سرزمین را ندارند.

آیت الله علما بیان کرد: شهید فهمیده با ۱۱ سال سن جان خود را برای حفظ اسلام فدا کرد و نوجوانان باید بدانند این انقلاب ساده به دست نیامده که بخواهد ساده از دست برود.

امام جمعه کرمانشاه افزود: موشه دایان اسرائیلی گفت انقلاب اسلامی ایران یک زلزله است که تمام جهان را در بر می‌گیرد و امروز دشمن نمی‌تواند اسلام ناب و قدرتمند را تحمل کند زیرا به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شده است و قدرت اسلام باید برای نوجوانان، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان تبیین شود.

وی اضافه کرد: امروز ایران حرف نخست را در منطقه می‌زند و این موضوع بیانگر قدرت و اقتدار این سرزمین است و برای متوقف کردن ایران اسلامی در این مسیر از اقدامات تروریستی و تحریم استفاده می‌کنند و امام راحل (ره) فرمود ما را بکشید انقلاب ما قوی‌تر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha