۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۲۷
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 84922450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دعوت پوتین از علی اف و پاشینیان برای نشست سه جانبه در مسکو

تهران - ایرنا - ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان را برای یک نشست سه جانبه دیگر به روسیه دعوت کرده است.

به گزارش ایرنا ، ماریا زاخارووا، سخنگوی  وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه افزود: این دعوت پوتین برای گفت وگو در مورد وضعیت روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان صورت گرفته است..

زاخارووا گفت: پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان، در این نشست سه جانبه در مورد طیف وسیعی از موضوعات سه جانبه و دوجانبه گفت و گو می کنند.

 روسای جمهوری روسیه و جمهوری آذربایجان با نخست وزیر ارمنستان پیشتر روز جمعه ۵ آذر سال گذشته  نیز در سوچی نشستی برگزار و  در مورد حل و فصل بیشتر درگیری ها بین ایروان و باکو گفت و گو کردند.

در اواسط آبان ماه درگیری جدید نظامی بین نیروهای امنیتی ایروان و باکو در منطقه لاچین جمهوری آذربایجان و سیونیک ارمنستان آغاز که با وساطت و میانجیگری مسکو وضعیت آرام شد.  

براساس اعلام وزارت دفاع ارمنستان، در نتیجه این حادثه ۱۳ سرباز ارمنی اسیر، ۶ نفر کشته و ۱۹ نفر مفقود شدند. جمهوری آذربایجان نیز به نوبه خود از کشته و زخمی شدن ۱۷ نفر از نیروی های خود توسط طرف ارمنی خبر داد.

اگر چه درگیری‌ های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که از ۶ مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با امضای توافق صلح میان پوتین، علی اف و پاشینیان به پایان رسید اما برخی اختلافات همچنان باقی ماند که باعث شد مناقشات بین دو طرف اوسط ماه گذشته از سرگرفته شود که مجددا با وساطت روسیه تنش ها متوقف شد و مذاکرات (دیروز جمعه)  ۵ آذر سوچی بین سران ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه  بر همین اساس توسط مسکو سازماندهی شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha