۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 84920271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خنثی سازی چند عملیات جاسوسی موساد در غزه

۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷
کد خبر: 84920271
خنثی سازی چند عملیات جاسوسی موساد در غزه

تهران-ایرنا- به دنبال ناکامی عملیات سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به "موساد" علیه یک شهروند فلسطینی در مالزی، سخنگوی وزارت کشور فلسطین در غزه امروز شنبه از ناکام ماندن عملیات‌های جاسوسی مشابه قابل توجه این رژیم در سالهای اخیر خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «ایاد البزم» سخنگوی وزارت کشور فلسطین در غزه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: دستگاه های امنیتی بسیاری از عملیات های جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را طی سال‌های اخیر ناکام گذاشته‌اند.

وی به جزئیات این عملیات ها اشاره ای نکرد.

البزم درباره نجات یک شهروند فلسطینی از دست موساد در مالزی تصریح کرد: این نخستین مورد نبود و فلسطینی‌ها در خارج بارها با اقدامات اطلاعاتی و جاسوسی از جمله قتل و ربایش مواجه بوده اند.

وی تاکید کرد که دلیل ناکامی موساد در مالزی تحرک و مداخله سریع دستگاه های امنیتی این کشور بود.

البزم همچنین تاکید کرد: این نخستین باری نیست که موساد در انجام عملیات علیه فلسطینی‌ها ناکام می‌ماند.

شبکه الجزیره پیشتر به نقل از منابعی گزارش داد: مقام‌های مالزی این شهروند فلسطینی را که توسط دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی کوالالامپور ربوده شده و در اسارت بود، آزاد کردند.

به گفته الجزیره، موساد سپتامبر گذشته این فرد را با کمک عوامل مزدوران محلی خود در مالزی ربود.

این شبکه افزود: سرویس اطلاعاتی مالزی توانست به مکان اختفای ربایندگان رفته و آنها را بازداشت و اسیر فلسطینی را آزاد کند.

شبکه الجزیره تصریح کرد: موساد این فعال فلسطینی را به خاطر ارتباط با گردان‌های شهد عزالدین القسام وابسته به جنبش حماس ربود.

طبق این گزارش، عوامل مالزیایی موساد که در ربایش این فعال فلسطینی دست داشتند، توسط موساد در کشورهای اروپایی آموزش دیده بودند.

بنا بر اعلام رسانه های مالزی، تیم عوامل محلی موساد در مالزی ۱۱ نفر از جمله یک زن بودند و آنها از این شهروند فلسطینی زیر شکنجه، بازجویی کرده بودند.

این رسانه ها اشاره کردند که این شهروند فلسطینی از ناحیه سر و دو پا و بخش های دیگری از بدن آسیب دیده و زخمی شده بود و پلیس مالزی گفته است که به احتمال زیاد، ربایندگان قصد داشته اند که بعد از پایان بازجویی، وی را به قتل برسانند.

در آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی نیز فادی محمد البطش ۳۵ ساله - استاد فلسطینی مهندسی برق - در اثر تیراندازی به یک خودرو در کوالالامپور ترور شد. خانواده البطش موساد را عامل ترور معرفی کردند. دستگاه جاسوسی رژیم اسرائیل این امر را تکذیب کرد اما جنبش حماس در غزه توانست فردی را دستگیر کند که به همدستی با موساد در این ارتباط اعتراف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha