۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84918258
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

قطار مسافربری سمنان- مشهد فعال شد

۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴
کد خبر: 84918258
قطار مسافربری سمنان- مشهد فعال شد

سمنان- ایرنا- قطار مسافربری محلی از مبدا سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس در آیینی با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه و نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، حرکت خود را از شهر سمنان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حرکت قطار محلی سمنان - دامغان  - شاهرود به مقصد مشهد مقدس از امروز پنجشنبه آغاز شد و حرکت این قطار همه روزه انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل راه آهن شمال‌شرق(۱) مسافران برای تهیه بلیت این قطار محلی می توانند به باجه‌های فروش بلیت قطار و یا تارنمای فروش بلیط راه آهن (رجا) مراجعه کنند.

فرشاد زادخور افزود: حرکت قطار محلی استان سمنان ساعت ۱۰:۳۵ صبح از ایستگاه سمنان آغاز می‌شود و ساعت ۱۲:۰۵ در ایستگاه دامغان و ساعت ۱۳:۱۰ در ایستگاه شاهرود برای سوارشدن مسافران این نقاط توقف دارد.

وی ساعت ورود این قطار به مشهد مقدس را ۱۸:۳۰ اعلام کرد، ادامه داد: بازگشت قطار از مشهد ساعت ۲۳:۴۰ آغاز و ساعت ۵:۱۵ وارد ایستگاه شاهرود، ساعت ۶:۱۰ وارد ایستگاه دامغان و ساعت ۷:۳۵ وارد ایستگاه سمنان می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال‌شرق(۱) با بیان اینکه قطار سمنان - مشهد ترکیبی از واگن های اتوبوسی و کوپه ای است، گفت: هم‌اکنون سهمیه‌بندی برای شهرهای استان سمنان در نظر گرفته نشده و سهمیه شناور است.

پس از چند ماه وقفه، قطار محلی سمنان - مشهد دوباره با درخواست مردم و پیگیری مسوولان و موافقت مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در ریل قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در این آیین سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه و علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و تندیس متبرک آستان قدس رضوی و نشان خدمت «همه خادم‌الرضا هستیم» در آیینی به مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی به واسطه تلاشهایش در راه اندازی این قطار محلی اهدا شد.

محدوده استحفاظی اداره کل راه آهن شمال‌شرق (۱) از ایستگاه گرمسار تا ایستگاه نقاب به طول ۵۴۰ کیلومتر و به صورت دوخطه است که ۵۸ درصد از مسیر پر تردد تهران - مشهد را دربرمی‌گیرد.

روزانه بیش از ۹۰ رام قطار مسافری و ۲۰ رام قطار باری در این مسیر  تردد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha