۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84905837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: دنیای اسلام در برابر فتنه دشمنان هوشیار شود

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج بر لزوم دفاع مسلمانان از دین اسلام و حفظ وحدت و انسجام تاکید کرد و گفت: دنیای اسلام به خود بیاید و بیش از این در برابر فتنه‌های دشمنان منفعل و ساکت نباشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج با بیان اینکه امروز دنیای اسلام مدیون رشادت‌های صلاح‌الدین ایوبی در برابر دشمنان است، اظهار داشت: کُردها همواره مدافع دین، شرف و وطن بوده‌اند و امروز نیز در دفاع از ارزش‌های اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، همچنانکه باز هم در اغتشاشات اخیر، با بصیرت دشمن را شکست دادند.

وی واژه اغتشاش، ترور و ناامنی را پیش مردم کردستان منفور دانست و اضافه کرد: مطالبه و انتقاد سازنده همیشه ارزشمند و قابل احترام بوده اما تخریب، توهین و اغتشاش مذموم و ناپسند است.

امام جمعه سنندج از مسوولان انتظامی و دادگستری استان خواست به مناسبت ماه ربیع‌الاول و با رافت و عطوفت زمینه آزادی زندانیان را فراهم کنند و به فرمایشات اخیر رهبری راجع به مردم کُرد اشاره و آن را موجب افتخار و شادی کردستان برشمرد.

ماموستا رستمی فرمایشات رهبری راجع به مردم کُرد را نشانه وفاداری، اصالت و رشادت این قوم دانست و گفت: مردم کردستان در جریان دفاع مقدس، ۱۰ هزار شهید، جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب کردند که بیانگر تلاش آنان برای دفاع از کشور است و این مهم باید برای جوانان تبیین شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، ایران را کشوری غنی از لحاظ منابع خدادادی توصیف کرد و افزود: جوانان چشم انتطار دولت و مسوولان برای ایجاد اشتغال هستند، ضمن اینکه باید کاری کرد که با فراهم کردن شغل، جوانان به سمت کولبری و شغل‌های کاذب نروند.

امام جمعه سنندج به قتل عام پنج هزار نفر در حلبچه، حمله شیمیایی به سردشت و کشتار مردم کردستان توسط رژیم بعث اشاره و اضافه کرد: کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند، چرا در زمان حمله شیمیایی صدام و قتل عام کُردها، سکوت کردند و برای دفاع از مردم قدم برنداشتند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha