۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84900585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: مردم کردستان به دنبال امنیت هستند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج ضمن انتقاد از اغتشاشات اخیر و خسارت به اموال عمومی از سوی افراد سودجو، گفت: مردم کردستان با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز دوشنبه گذشته نشان دادند که به دنبال امنیت، حفظ شرف، حجاب و کرامت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: آتش زدن بانک و پمپ‌بنزین و ضرر به اموال عمومی، خسارت به ملت است، چراکه این اماکن مربوط به خود مردم است نه دولت.

وی با بیان اینکه مسوولان و نیروی انتظامی فرزندان این ملت هستند، ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی همواره در راه حفظ امنیت و آسایش ملت تلاش می‌کنند، بنابراین زحمات آنان قابل تقدیر است.

خطیب جمعه سنندج ضمن تاکید بر اینکه دشمن سعادت ما را نمی‌خواهد و باید متحد و دلسوز یکدیگر باشیم، اضافه کرد: بدانید اگر دست بیگانگان به این کشور بیافتد، شرف و کرامت ملت از بین خواهد رفت.

ماموستا رستمی به درآوردن اجباری حجاب از سر زنان در دوران رژیم پهلوی اشاره و تاکید کرد: رعایت حجاب از خاندان رسول اکرم(ص) شروع شد، چراکه حجاب یعنی شرف، آزادی و حفظ کرامت در مقابل بیگانگان و مولفه‌ای بسیار ارزشمند است.

وی حجاب اسلامی را مایه ارزش و کرامت برای زنان مسلمان دانست و اظهار داشت: دختران و زنانی که عمدا روسری از سر برمی‌دارند، باید بدانند که حجاب دستور پروردگار بوده و به طور قطع حافظ ارزش و آبروی آنان است.

امام جمعه سنندج خواستار حفاظت از جان مردم و جوانان توسط نیروی انتظامی شد و ادامه داد: از مسوولان می‌خواهم کسانی را که از روی ناآگاهی در اغتساشات حضور داشته و دستگیر شده‌اند را از روی عطوفت آزاد کنند.

ماموستا رستمی یادآور شد: مردم بدانید که دشمنان از جمله رژیم بعث در دوران جنگ تحمیلی برای کشورمان جز ویرانگری، تاراج، نابودی اقتصاد مملکت و کشتار زنان و جوانان چیزی نداشتند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و ولادت پیامبر اکرم(ص)، افزود: مردم کردستان با مجالس مولودی خوانی و مداحی در منازل و مساجد و تکایا، همواره عشق و ارادت خود را به رسول خدا نشان داده‌اند.

امام جمعه سنندج بر لزوم برگزاری باشکوه جشن میلاد پیامبر(ص) تاکید کرد و خواستار تعطیلی روز ۱۲ ربیع‌الاول (ولادت رسول‌الله(ص) به روایت اهل سنت)، در راستای تقویت وحدت بین شیعه و سنی شد.

تاکنون در جریان تجمعات و اعتراضات خیابانی در شهرهای کردستان چهار نفر (۲ نفر در دیواندره، یک نفر در سقز و یک نفر هم دهگلان) در قالب پروسه کشته سازی، توسط ضد انقلاب کشته شده‌اند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha