۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84911780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت سنندج: مردم و مسوولان مراقب امنیت باشند

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج بر لزوم تعامل مردم، مسوولان و دستگاه‌های مختلف برای پاسداری از امنیت و هوشیاری خانواده‌ها و جوانان در وقایع اخیر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید احسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج، امنیت را نعمت بزرگی خواند و اظهار داشت: همه باید مراقب امنیت، جوانان و خانواده‌ها باشیم و از بروز ناامنی ممانعت کنیم، چراکه بدون وجود امنیت، هیچ کاری پیش نمی‌رود.

وی با بیان اینکه نگذاریم جوانان فریب دشمنان را بخورند و دچار مشکل شوند، اضافه کرد: از مسوولان به ویژه دستگاه قضایی انتظار داریم با رافت و رحمت اسلامی با دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر برخورد کرده و زمینه آزادی آنان را فراهم کنند.

امام جمعه موقت سنندج ناسپاسی نعمت‌های پروردگار را عامل از دست رفتن آن دانست و ادامه داد: اگر می‌خواهیم امنیت و آسایش داشته باشیم، باید قدردان نعمت‌های خداوند بوده و در راستای حفظ آن از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

ماموستا حسینی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تبریک هفته وحدت، به ویژگی‌های شخصیتی پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: رسول خدا نه تنها نسبت به اهل ایمان، بلکه نسبت به کفار نیز اهل گذشت و مدارا و رحمت بود، بنابراین ما نیز باید رهرو ایشان باشیم.

وی یادآور شد: خداوند متعال در قرآن هر جا از اطاعت بندگان نسبت به خود بحث کرده، از فرمانبرداری اهل ایمان نسبت به پیامبر(ص) هم صحبت کرده است که نشان از عظمت رسول خدا دارد.

امام جمعه موقت سنندج ضمن تجلیل از برگزاری آیین های مولودی خوانی در منازل، مساجد و تکایا، تاکید کرد: کسانی که از دستورات و توصیه‌های خداوند و حضرت رسول(ص) سرپیچی کنند، به طور قطع، گمراه شده و در دنیا و آخرت سعادتمند نخواهند شد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha