۱۳۰ طرح جهادکشاورزی استان سمنان به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هم‌زمان با هفته دولت ۱۳۰ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی در این استان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا قاسمی روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت امسال مربوط به سه دستگاه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و  امور عشایری استان سمنان است.
وی افزود: از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت،  ۱۱۹ پروژه مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در بخش کشاورزی است.
وی ادامه داد: ۱۱ طرح از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت امسال در استان سمنان از پروژه‌های تولیدی و اقتصادی است که با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آماده بهره‌برداری شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در مجموع بیش از یکهزار و ۴۴۱ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری این طرح‌ها هزینه شده است، عنوان کرد: ۵۷۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی بخش کشاورزی استان سمنان قابل افتتاح در هفته دولت امسال اختصاص یافته است.
قاسمی اضافه کرد: ۸۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای تکمیل و بهره‌برداری ۱۱ پروژه اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی در هفته دولت امسال  هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح‌های بخش کشاورزی زمینه ایجاد چهار هزار و ۳۸۱ فرصت شغلی را فراهم کرده است، گفت: طرح‌های عمرانی هفته دولت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در مجموع برای چهار هزار و ۴۳۳ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند و ۸۸۰ خانوار از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.
قاسمی با اشاره به اینکه طرح مجتمع گلخانه‌ای به مناسبت هفته دولت در این استان کلنگ زنی می‌شود، افزود: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ۸۵۰ میلیارد ریال است که ۶۸۰ میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات بانکی تأمین شده و ۱۷۰ میلیارد آن نیز آورده بخش خصوصی است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: با ایجاد این مجتمع گلخانه‌ای برای ۷۲ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، به مناسبت شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و شهید محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha