۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۰۲
کد خبر: 84863890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۹ طرح مهدیشهر هفته دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

سمنان- ایرنا- فرماندار مهدیشهر گفت: ۷۱ طرح‌ عمرانی با اعتبار ۸۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان و چهار طرح اقتصادی با ۷۲ میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان به مناسبت هفته دولت  افتتاح و چهار طرح عمرانی با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی شیردل شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در فرمانداری مهدیشهر بیان کرد: در دولت سیزدهم، تکلیف دستگاه‌ها سرعت بخشی اولویت‌ها و اشتراک گذاری اقدامات موثر دولت با مردم با هدف امیدافزایی است.

وی افزود: ۲ رویکرد مهم این دولت، ارائه خدمات عمرانی متوازن در همه جای کشور و تقویت بنیه اقتصادی مردم با پیگیری ظرفیت‌های اقتصادی و توجه به ارتقاء درآمد و امید به زندگی است.

فرماندار مهدیشهر گفت: بر همین مبنا، ۲ دسته طرح‌های عمرانی و اقتصادی به مناسبت هفته دولت در شهرستان مهدیشهر افتتاح می‌شود. 

شیردل با بیان اینکه ۱۱ دستگاه مهدیشهر افتتاح طرح عمرانی دارند گفت: از توسعه سه هزار و ۱۰۰ متر شبکه فاصلاب شهمیرزاد، ۲ هزار و ۲۰۰ متر از فاضلاب مهدیشهر و ۲ هزار و ۸۰۰ متر از فاضلاب درجزین بهره بردای می‌شود. 

وی افزود: با توجه به اینکه شهمیرزاد شهر بین‌المللی گردشگری است و کمبود آب دغدغه و نارضایتی مروم بود، در این حوزه اقدامات  خوبی مانند ایجاد مخزن یک هزار مترمکعبی انجام شده است.

فرماندار مهدیشهر گفت: هفت طرح توزیع برق با اعتبار ۳۴۴ میلیارد ریال نیز در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود. 

شیردل بیان کرد: شهرداری مهدیشهر  ۱۰ طرح شهری با اعتبار ۱۱۸ میلیارد ریال و شهرداری شهمیرزاد پنج طرح با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال بهره‌برداری می‌کنند.

وی افزود: آب منطقه‌ای ساماندهی و لایروبی سفید بستر سفید رود را با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال انجام داد و به مناسبت هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

فرماندار مهدیشهر گفت: دهیاری‌های بخش شهمیرزاد ۱۳ طرح با اعتبار چهار میلیارد ریال افتتاح می‌کنند که عمده آن‌ها در حوزه بهسازی معابر و هدایت آب‌های سطحی است.

شیردل بیان کرد: بنیاد مسکن نیز سه طرح عمرانی با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال افتتاح می‌کند که یکی از آن‌ها ۱۷ هزار متر آسفالت در فولادمحله است.

وی افزود: پنج طرح عشایری با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

فرماندار مهدیشهر گفت: در بخش اقتصادی و صنعت و معدن نیز طرح تولید تیرچه فولادی با حجم عملیاتی ۱۱ هزار تن و اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال و تولید گرانول بازیافتی با ظرفیت ۱۳۰ تن و اعتبار ۱۲ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

شیردل بیان کرد: جهاد کشاورزی نیز طرح پرورش مرغ گوشتی ۵۰ هرار قطعه‌ای با اعتبار هشتاد میلیارد ریال افتتاح می‌کند.

وی با اشاره به طرح اقتصادی ویژه ملی که هفته دولت افتتاح می‌شود افزود: طراحی بستر خودروی ۲ نفره ملی برقی که حاصل تلاش جوانان است و پنج نفر از اعضای این گروه، از جمله طراح اصلی آن اهل شهرستان مهدیشهر هستند.

فرماندار مهدیشهر گفت: شرکت دانش‌بنیان جوانه نرم افزار با ۵۰ میلیارد تومان و هفت هزار ساعت کار مهندسی این بستر را طراحی کرد.

شیردل بیان کرد: مبلغ تجاری‌سازی این خودرو کمتر از ۴۰۰ میلیون تومن برآورد می‌شود.

وی افزود: این خودرو بسته به نوع باتری بین ۱۲۰ تا ۴۰۰ کیلومتر قابلیت پیمودن دارد. 

فرماندار مهدیشهر با اشاره به طرح‌های کلنگ‌زنی هفته دولت گفت: مجتمع تجاری خدماتی بازار مهدیشهر با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال، کمربندی موقت شهمیرزاد با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، طرح پلکانی میدان امام با ۱۳۰ میلیارد ریال و بهسازی بدنه و کف‌سازی بازار با ۴۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود. 

شیردل بیان کرد: مجموع عرصه کارخانه لاستیک‌سازی  ایران تایر ۳۵ هکتار و ساختمان آن ۲۲ هزار مترمربع زیربنا در چهار طبقه است و تا کنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: برای تجهیزات آن با طرف خارجی توافقات اولیه انجام شد و به زودی تامین می‌شود. 

فرماندار مهدیشهر گفت: شروط محیط زیست برای صدور مجوز بهره‌برداری ایران تایر تعیین شد و متولی آن تمام این شروط زیست محیطی را رعایت می‌کند.

شیردل با بیان اینکه این طرح سه فاز دارد بیان کرد: فاز اول آن یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و یک هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

فرماندار مهدیشهر گفت: در بیمارستان ۱۵ خرداد مهدیشهر طی یک سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ نفر بستری شدند، ۲۴ هزار نفر به اورژانس مراجعه کردند، ۲۱ هزار نفر به کلینیک تخصصی مراجعه کردند و ۹۸ زایمان در بیمارستان انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha