شوق یک شهر برای تکمیل یک طرح ورزشی

۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۹
کد خبر: 84852688
شوق یک شهر برای تکمیل یک طرح ورزشی

ساری - ایرنا - سفر هیات دولت به مازندران در اسفند ماه سال گذشته نقطه پایانی بر چشم انتظاری ۱۱ ساله شهر گتاب در شهرستان بابل برای تکمیل تنها سالن ورزشی چند منظوره و از مطالبات دیرینه مردم این منطقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهر گتاب مرکز بخشی با همین نام است که ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر که با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر بابل واقع است.

طبق گزارش های رسمی حدود ۳۰۰ ورزشکار بیمه شده دارای شناسنامه ورزشی در گتاب فعالیت دارند. آمار ورزشکارانی که بیمه ندارند ولی رشته های مورد علاقه خودشان را دنبال می کنند چندین برابر بیمه شدگان است ولی با این وصف این بخش تاکنون از داشتن یک سالن ورزشی چند منظوره محروم بود.

 ۱۱ سال پیش  عملیات اجرایی یک سالن چند منظوره در شهر گتاب آغاز شده بود که تا قبل از سفر هیات دولت به مازندران در بیستم اسفند ماه سال گذشته حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به خاطر کمبود اعتبار روند تکمیل آن متوقف مانده بود.

طبق گزارش مسوولان رسمی استانی و شهرستانی ، در سفر هیات دولت به مازندران ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ورزشی اختصاص یافت و سرانجام طلسم ۱۱ ساله  آن با جذب یک پیمانکار جدید شکسه شد و روند تکمیل سالن ورزشی چند منظوره شتاب گرفته است و جوانان گتابی نیز خوشحال از آغاز روند تکمیل این طرح ورزشی به روزهای بهتر در عرصه ورزشی امیدوار شدند.

پیش‌نیاز توسعه  

 بهرام تقوی یکی از ورزشکاران گتابی که در رشته فوتسال به فعالیت ورزشی مشغول است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت : تکمیل سالن چند منظوره شهر گتاب می‌تواند در توسعه بعد ورزشی ، اقتصادی و فرهنگی شهر گتاب اثرگذار باشد.

وی افزود : با افتتاح این سالن ورزشی چند منظوره ، شهر گتاب می‌تواند میزبان مسابقات شهرستانی ، استانی و کشوری در چند رشته ورزشی باشد که با حضور تماشاگران گتابی برگزار شود.

تقوی اظهار داشت: این سالن چند منظوره در بعد اقتصادی و کارآفرینی هم بسیار اثرگذار است و با افتتاح آن، باشگاه های ورزشی این سالن را اجاره و علاقه مندان و جوانان ورزشکار را جذب خواهند کرد.
  این شهروند گتابی گفت : در حال حاضر بسیاری از خانواده ها بناچار فرزندانشان را برای تمرین در رشته های ورزشی کشتی، فوتسال، هندبال، والیبال و بسکتبال به شهر بابل می‌آورند که با افتتاح این سالن چند منظوره در وقت و هزینه خانواده ها صرفه جویی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که روند تکمیل این سالن ورزشی با شتاب ادامه داشته باشد و جوانان ورزشگار گتابی هر چه زودتر از این نعمت برخوردار شود.

اولویت یک شهرستان 

فرماندار بابل هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت : تکمیل سالن ورزشی ۱۱ ساله شهر گتاب یکی از اولویت های ورزشی شهرستان می باشد که گره کور آن در سفر هیات دولت باز شد.
 

شوق یک شهر برای تکمیل یک طرح ورزشی

قاسم عزیززاده گرجی افزود : نظارت بر روند تکمیل این طرح با پیمانکار جدید با جدیت ادامه دارد و تمام تلاش ها بر این است که با سرعت و دقت لازم تکمیل شود.

وی با اظهار این که این سالن تنها سالن ورزشی چند منظوره بخش گتاب است که کار ساختش از سال ۹۰  آغاز شد ولی به علت نبود اعتبارات لازم متوقف مانده بود ، گفت : در سفر هیات دولت به مازندران ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح ورزشی مصوب شد که با تخصیص اعتبار روند تکمیل آن آغاز شد.

عزیز زاده گرجی زیربنای سالن ورزشی چند منظوره بخش گتاب را یکهزار و ۴۳۲ متر مربع اعلام کرد و افزود : این طرح ورزشی در حال حاضر حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گره گشایی از ساخت این سالن را مطالبه بیش از یک دهه ای مردم گتاب برشمرد و گفت که با تخصیص اعتبار ، کار تکمیل آن با سرعت قابل قبول ادامه دارد.

فرماندار بابل افزود : با توجه به این که این سالن ورزشی تنها سالن چند منظوره در بخش گتاب است ، حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت این بخش از خدمات ورزشی این سالن بهره مند می شوند.  

شهرستان ۵۴۰ هزار نفری بابل دارای ۶ بخش و هفت شهر می باشد که شهر گتاب با ۵۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای هفت گانه شهرستان محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha