۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۵
کد خبر: 84846626
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد شدید پدیده غالب جوی در خراسان رضوی است

۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۵
کد خبر: 84846626
وزش باد شدید پدیده غالب جوی در خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد شدید بویژه در نواحی بادخیز این استان و هم‌چنین بارشهای پراکنده باران در برخی از مناطق خراسان رضوی تا پایان هفته جاری پیش‌بینی شده است.

مرتضی اثمری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت برای ساعات عصر افزایش سرعت وزش باد و در نواحی بادخیز شرقی و بویژه جنوبی استان خراسان رضوی، وزش باد شدید توام با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین نیمه شمالی و شمال غربی استان خراسان رضوی طی این مدت با افزایش ابرناکی و در برخی نقاط بویژه در ارتفاعات گاهی با رگبار باران و رعد و برق همراه خواهد بود.

اثمری با بیان اینکه میانگین دما در خراسان رضوی تغییر محسوسی طی این مدت ندارد، خاطر نشان کرد: دمای امروز مشهد در گرمترین ساعت به ۳۶ درجه و در خنک‌ترین ساعت به ۲۲ درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۵ درجه و سرخس با ۴۱ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند که اختلاف دمای ۲۶ درجه‌ای داشته‌اند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی این مدت دمای هوای مشهد بین ۲۱ تا ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

وی گفت: همچنین در این مدت بیشترین شدت وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در تایباد به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha