افزایش سرعت وزش باد پدیده غالب هواشناسی خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز افزایش سرعت وزش باد در استان پیش بینی می‌شود که این پدیده در مناطق بادخیز با شدت و احتمال وقوع گرد و خاک همراه خواهد بود.

زهرا مبشری نسب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای فردا شنبه پدیده جوی خاصی در استان مشاهده نشده است اما از اواخر وقت فردا و طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آینده افزایش ابرناکی در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که تا دیروز بارش‌ها در استان بهتر بود اما امروز کمی سامانه بارشی تضعیف شده و از استان فاصله گرفته است ادامه داد: طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه احتمال بارش‌های رگباری در شمال غرب استان خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که در صورت وقوع بارندگی احتمال ایجاد سیلاب و رواناب در این مناطق استان طی این سه روز وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از نظر دمایی نیز از امروز تا اواسط هفته آینده دمای هوا در استان تغییرات قابل ملاحظه و محسوسی ندارد و دمای هوا طی این روزها یک درجه افزایش خواهد یافت.

مبشری نسب افزود: از چهارشنبه تا جمعه در روزهای پایانی هفته آینده دمای هوا حدود سه درجه کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۱ تا ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد نیز حدود ۳۵ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن ۲۱ درجه سلسیوس خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۳۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

مبشری نسب افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های خواف و تایباد با ۵۰ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha