سیلاب در اسلامشهر بدون قربانی/ چند مورد آبگرفتگی منازل

اسلامشهر- ایرنا- وقوع سیل و بارش های بی وقفه طی دو سه روز گذشته تلفات انسانی و خسارات متعددی به ویژه در استان تهران برجا گذاشت اما شهرستان اسلامشهر تاکنون خوشبختانه فقط آبگرفتی در برخی معابر را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت واقع شده و طی چند روز گذشته و با وقوع سیل و بارندگی شدید هرچند که آبگرفتگی ها و خسارات جزیی را تجربه کرد اما با مدیریتی درست و لایروبی انهار که از قبل انجام شده بود، می توان گفت که تا اینجای ماجرا نمره قبولی در مواجهه با سیلاب ها را گرفته است گو اینکه وقوع سیل و بارندگی شدید بیشتر شهرستان های شمالی تهران را درگیر کرد.

نگاهی به روند کار در این شهرستان برای مقابله با سیلاب و بارندگی شدید نشان از این دارد که اسلامشهر هیچ تلفات انسانی را از پس این ماجرا نداشت و فقط چند مورد آبگرفتگی منازل در محله مصطفی خمینی شهر اسلامشهر رخ داد که این موضوع نیز مدیریت شد.

پس از نخستین بارندگی شدید طی ۴۸ ساعت گذشته، جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران اسلامشهر پنجشنبه شب به ریاست حسین حبیبی فرماندار شهرستان با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

سیلاب در اسلامشهر بدون قربانی/ چند مورد آبگرفتگی منازل

سرفصل این جلسه اما بررسی آخرین وضعیت مناطق مختلف شهرستان پس از بارش و طوفان ساعات اخیر، آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی و تشدید بارش ها و پشتیبانی از سایر شهرستانهای استان تهران که درگیر بحران هستند، از محورهای مهم جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران اسلامشهر بود.

همچنین اعضای ستاد مدیریت بحران اسلامشهر بصورت میدانی در نقاط مختلف شهرستان از جمله شهرک مصطفی خمینی، مسکن مهر، چهاردانگه و احمد آباد مستوفی حضور یافتند و رفع آب گرفتگی و لایروبی معابر و کانالها وترمیم خسارت های وارد به شبکه توزیع برق توسط نیروهای امدادی و خدماتی را مورد بازدید قرار دادند.

آماده باش شهرداری اسلامشهر برای مقابله با سیل

در ساعات اولیه بارش های سیل آسا نیروهای خدماتی شهرداری اسلامشهر برای مقابله با بحران های احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.

شهرداری اسلامشهر علاوه بر آماده کردن تجهیزات طی اطلاعیه ای از شهروندان درخواست کرد تا از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و بستر دره ها خودداری کنند.

از سوی دیگر، شهرداری این شهر به عنوان معین شهرداری فیروزکوه دست به کار شد و در این راستا یک دستگاه تانکر آب، ۴ دستگاه کامیون کمپرسی، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه گریدر، ۳ دستگاه بابکت، یک دستگاه ایسوزو کمپرسی تدارکات، یک دستگاه نیسان حمل سوخت و دو دستگاه خودرو پشتیبان به همراه تعدادی از نیروهای متخصص و کارشناسان شهرداری به مناطق سیل زده فیروزکوه اعزام کرد.

سیلاب در اسلامشهر بدون قربانی/ چند مورد آبگرفتگی منازل

کمک به فیروزکوهی ها از زبان فرماندار اسلامشهر

حسین‌حبیبی فرماندار اسلامشهر عصد دیروز/جمعه/ در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت: در پی جاری شدن سیل در شهرستان فیروز کوه که خساراتی را به هموطنانمان وارد ساخته از نخستین ساعات امروز اعزام‌نیرو و تجهیزات به این شهرستان آغاز شده است.

او این را هم گفت که ۷۰‌نفر از بسیجیان شهرستان با محوریت فرماندهان سپاه نواحی اسلامشهر و چهاردانگه، ۱۸ نیروی خدماتی شهرداری اسلامشهر و دو تیم ۱۰ نفره جستجو و نجات هلال احمر به کمک مردم سیل زده فیروزکوه شتافته اند.

به گفته حبیبی، هفت دستگاه کامیون، دو دستگاه لودر، دو دستگاه‌پیکاپ هلال احمر، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه کامیون سوخت رسان، یک دستگاه کامیونت و یک دستگاه تانکر آب رسان نیز به فیروزکوه اعزام شده است.

فرماندار اسلامشهر ادامه داد: چند محموله شامل نان، آب معدنی، کنسرو، پتو، موتور برق و سایر تجهیزات امداد رسانی نیز به این شهرستان ارسال شد.

در نهایت و پس از پایان جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران اسلامشهر، اکیپی به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور شهردار اسلامشهر و معاون خدمات شهری شهردار برای مدیریت و هماهنگی نیروهای امدادی شهرستان که در فیروزکوه مستقر هستند، به این شهرستان اعزام شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha