بیمارستانهای خراسان رضوی برای مقابله با بیماری وبا به حالت آماده باش درآمدند

مشهد- ایرنا- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به مشاهده بیماری وبا در برخی از نقاط کشور و با هدف پیشگیری از شیوع بیماری در خراسان رضوی، مرکز خدمات جامع سلامت و بیمارستانهای این استان به حالت آماده باش درآمدند.

دکتر ناصر امینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون مورد ابتلا به بیماری وبا در خراسان رضوی ثبت نشده است و تمام آزمایشهای موارد مشکوک گرفته شده از بیماران اسهال در استان منفی بوده است در عین حال پیش بینی دارو و سرم مورد نیاز برای زمان بحران شده است.

وی اضافه کرد: آخرین دستورالعمل های مدیریت و مقابله با وبا برای بخش های دولتی و خصوصی فعال در حوزه سلامت ارسال شده و در جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی موضوع این بیماری طرح شده و در حال بررسی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حساس سازی و جلب حمایت مسوولان اجرایی استان یکی از موضوعاتی است که در جلسات پیرامون این بیماری در حال پیگیری است.

امینی توجه به کاروانهای زیارتی با همکاری با سازمان حج و زیارت را یکی دیگر از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: برگزاری جلسات اطلاع رسانی برای متصدیان این کاروان ها، درخواست انتقال اطلاعات بهداشتی به زائران و انجام مراقبت در پایگاه های مرزی و فرودگاهی استان از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با وباست.

باکتری "ویبریو کلرا" از طریق نوشیدن آب آلوده یا خوردن مواد غذایی غیر بهداشتی وارد بدن شده و موجب بروز عفونت در روده و ایجاد بیماری وبا می‌شود که این بیماری در طول تاریخ هفت بار همه‌گیری جهانی گسترده داشته‌ است.

این باکتری در میوه‌ها، سبزیجات خام، آب‌های راکد، محصولات دریایی و غذاهای آلوده وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این اعلام کرده بود، سالیانه حدود چهار میلیون نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند که ۱۴۳ هزار نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha