سالانه بیش از ۱۰۶ میلیارد ریال مستمری به مددجویان بهزیستی روانسر پرداخت می‌شود

کرمانشاه – ایرنا- مدیر اداره بهزیستی شهرستان روانسر با بیان اینکه این اداره به چهار هزار و ۸۸۹ نفر در قالب یک هزار و ۴۲۹ فقره پرونده خدمات ارائه می‌دهد، گفت: سالانه مبلغ ۱۰۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال مستمری به حساب مددجویان این نهاد واریز می‌شود.

«مولود مظفری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حال حاضر اداره بهزیستی با سه مرکز غیردولتی مثبت زندگی در شهرهای روانسر و شاهو و روستای نهرابی به صورت مستمر در چهار حوزه توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی خدمات رسانی می کند.

وی تصریح کرد: پرداخت حق پرستاری بیماران ضایعه نخاعی و حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت خیلی شدید جسمی حرکتی به تعداد ۵۵ نفر و به میزان ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و پرداخت مستمری به خانواده های دارای فرزندان سه قلو و دو قلو به میزان حدود چهار میلیارد ریال بخشی دیگری از خدماتی است که انجام می شود.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان روانسر ادامه داد: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ و با هدف اشتغال مددجو در زمینه‌های مختلف و برای توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف، ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۰۰ نفر از مددجویان متقاضی اشتغال این نهاد در روانسر پرداخت شده است.

مظفری اظهار داشت: برای ساخت ۱۰ واحد مسکونی مددجویان فاقد مسکن این شهرستان در یک سال گذشته قریب به ۶۳ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در یک سال گذشته پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۳۸ خانواده زیر پوشش با معرفی از سوی بهزیستی از معافیت دریافت انشعابات بهره مند شده اند، گفت: علاوه بر این موارد، به صورت مستمر خدماتی از جمله کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تا مقطع دکترا ، کمک هزینه آموزش در مراکز فنی و حرفه ای ، اعطای سرمایه کار ، کمک هزینه تعمیر،ساخت و خرید مسکن ، پرداخت هزینه درمان معلولین و تهیه وسایل توانبخشی ویلچر، سمعک و باتری سمعک،عصا و ارائه شده است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha