تعمیر و بازسازی ۳۴مدرسه در شهرستان کوهرنگ شتاب گرفت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفر خردادماه رییس جمهور به استان گفت:هم اکنون اجرای عملیات تخریب وبازسازی و تعمیر ۳۴ مدرسه در شهرستان کوهرنگ دردست اجراست و روند اجرایی این طرحها اکنون شتاب گرفته است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور ۱۹ خردادماه در سفر به چهارمحال و بختیاری در شهرستان کوهرنگ بر ساخت مدرسه در لبد بازفت و تجهیز و تکمیل مدارس کوهرنگ تاکید کرد که با پیگیری مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که اکنون این مدارس در دست ساخت و یا تجهیز و نوسازی است.

کامران رهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد احداث یا نوسازی و تعمیر ۲۲ مدرسه در بخش محرومیت‌زدایی در این شهرستان در قالب طرح‌های تخریب و بازسازی و ۱۲ مدرسه نیز در قالب طرح‌های تعمیرات اساسی و ایمن‌سازی در برابر زلزله در دست اجراست.

به گفته وی، برای اجرای این طرح‌ها ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ایمنی سازی در برابر زلزله و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی هزینه می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ساخت ۲ مدرسه جدید درروستای لبد شهرستان کوهرنگ از مصوبات سفر رییس جمهور به استان بود که چند روز بعد از سفر عملیات ساخت این مدارس آغاز شد گفت:هم‌اکنون ساخت این ۲ مدرسه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: برای ساخت و تجهیز هر مدرسه ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و محرومیت‌زدایی پیش‌بینی شده و امید است تا اول مهرماه این مدارس آماده شوند.

۷۴ مدرسه از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری در دست ساخت است

رهی افزود:هم‌اکنون عملیات ساخت ۷۴ مدرسه در قالب طرح‌های تخریب و بازسازی از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی سال ۱۴۰۰ در استان در دست اجراست که تا اوایل مهرماه امسال ۱۲مدرسه تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مدارس در سطح استان در دست احداث است،گفت: برای احداث این مدارس ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل محرومیت‌زدایی اختصاص داده شد و هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۲۲۰ دانش آموز در مقاطع تحصیلی در ۱۰ شهرستان دارد.

شهرستان کوهرنگ در ۹۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha